Вивчаючи в автошколах керування авто з механічної КП, багато водіїв згодом купують машини з АКПП. І стикаються з тим, що у їзді на авто з різними типами трансмісії існує пристойна різниця. Як їздити на автоматі – розповімо у нашій статті зрозуміло та просто.

Особливості коробки

На відміну від звичної ручки перемикання щаблів передач на механіці, АКПП оснащена важелем вибору наступних режимів роботи:

  • P – паркінг (стоянка, тривала зупинка), можна вмикати цю позицію, якщо автомобіль повністю зупинився;
  • R – реверс, задній хід – можна вмикати, якщо автомобіль не рухається;
  • N – нейтраль, авто можна заводити та буксирувати, але їздити на нейтралці не рекомендується;
  • D – драйв – основний режим, у якому машина сама перемикає передачі. Використовується у звичайних умовах під час руху автомобіля.

Існують і інші позиції, але не у всіх машинах з автоматичною коробкою передач:

  • D2 – знижені щаблі – використовується при їзді дорогами з постійними спусками та підйомами, максимальна швидкість до 40-60 км/год;
  • L – для їзди бездоріжжям, допустима швидкість – до 15 км/год;
  • S (Snow) – для їзди в снігопад, без використання першої передачі, що дозволяє уникнути пробуксування коліс;
  • OverDrive – кнопка втоплена у важіль, дозволяє перемикатися на четверту та вище передачі. Якщо її віджати, тобто активувати режим, авто працює на низьких передачах, забезпечуючи велику потужність для набору швидкості або подолання затяжного підйому. Вмикати цей режим не можна за швидкості понад 120 км/год.

Різке та інтенсивне натискання педалі акселератора включає режим Кік-Даун – авто знижує передачу, що дозволяє додати потужності та буквально «рванути» з місця. Цей режим не можна використовувати, якщо швидкість нижче 20 км/год.

Педалі – простіше простого

В авто з автоматом є лише дві педалі: газ та гальмо, які натискаються лише правою ногою. А ось ліва нога, яка в авто з МКП працює з педаллю зчеплення, відпочиває та стоїть на підставці.

Тим, хто пересідає з механіки на коробку автомат, рекомендують ліву ногу контролювати, навіть мало не заводити під крісло – за звичкою в екстрених ситуаціях нею можна помилково натиснути на гальмо, прийнявши цю педаль за педаль зчеплення.

Як їздити на автоматі: особливості водіння

Питання, як їздити на автоматі, виникає у водіїв, які вперше сідають у салон машини АКПП. Мало того, що вони виявляють різні символи-літери на коробці, так ще й не знаходять третьої педалі. Але в їзді машиною з АКПП немає нічого складного: просто треба виставляти позиції важеля і тиснути газ чи гальмо, залежно від ситуації на дорозі.

Початок руху

Не забуваймо, що навіть на автоматі перед виїздом у холодну пору року, треба дати машині трохи прогрітися.

Як рушити:

  1. Завести авто можна лише в режимах Нейтраль або Паркінг.
  2. Щоб їхати вперед, треба перевести важіль у позицію D, назад – у позицію R.
  3. Перевірити, чи не варто машина на ручному гальмі, прибрати його при натиснутій педалі гальма.

Далі газувати можна після відчуття легкого поштовху (шестірні трансмісії зчепилися з колінвалом двигуна).

Гальмування

Вважається, що керування машиною з АКПП – не проблема для початківців.

Якщо потрібно зупинити машину, достатньо натиснути на гальмо педаль. Після цього машина сама зробить решту – поступово скине швидкість і знизить передачі до нуля. Автомобіль з автоматом не затихне і не «захлинається», змушуючи водія судомно шукати педаль зчеплення, щоб виправити ситуацію.

Ручне гальмо

Багато хто, залишаючи машину на рівній ділянці, не користується ручником. Але оскільки в режимі «Паркінг» на шестірні і механізм йде дуже велике навантаження, залишаючи авто на стоянці або в гаражі, краще завжди затягувати ручне гальмо. Ручне гальмо також є обов’язковим при стоянці авто на ділянці з ухилом.

Отже, як поставити авто на ручник:

  1. Притиснути гальмо педаль.
  2. Затягнути ручник до краю.
  3. Зняти ногу з педалі гальма. Машина може смикнутися.
  4. Знову втиснути гальмо і поставити важіль у положення “Паркінг”.

Щоб зняти машину з ручника, треба увімкнути Драйв або Реверс і, вичавивши педаль гальма, прибрати ручник.

На буксирі…

Як їздити на автоматі розібралися… Якщо з машиною щось трапилося, на відміну від авто з МКПП, авто з АКПП найкраще перевозити на евакуаторі. Заводити з штовхача суворо заборонено.
Буксирувати авто можна лише в окремих випадках, якщо:

  • двигун заводиться;
  • їхати треба недалеко (до 50 км.);

При буксируванні потрібно включити нейтралку і повзти.

Як не можна поводитися з АКПП

Багато водіїв-початківців допускають деякі помилки, які призводять до неприємних наслідків:

  1. Автомат не любить агресивного водіння.
  2. Якщо водій рве з місця і різко гальмує, автомобіль швидко вийде з ладу.
  3. Вмикати положення «Парковка» або «Реверс» під час руху авто вперед – це означає загробити трансмісію.
    Не використання ручника на стоянці призводить до швидкого знижування шестерень механізму.
  4. Їзда на нейтралці – це їзда із перевантаженням двигуна.
  5. Буксирувати авто, не дотримуючись правил.

Ці та інші нерегламентовані дії можуть призвести до поломок важливих частин механізму, швидкого зносу деталей та дорогого ремонту.

Досвідчені інструктори автошколи «Авто-Дор» у Харкові оперативно та якісно навчать вас їзді на автоматі, правилам управління та догляду за авто.

В автошколі «Авто-Дор» навчання в основному проводиться на машинах з механічною коробкою передач. Адже досвідчені водії радять спершу попрактикуватися на МКПП. Це допоможе стати універсальним водієм.

Виходить, що не так важливо якась КПП у машини. Акуратне та дбайливе ставлення до будь-якого «залізного коня» продовжує його життя та працездатність. А як їздити автоматом – можна легко навчитися в автошколах за підтримки досвідчених інструкторів. Вони допоможуть придбання необхідних навичок і допоможуть пересісти з механіки на автомат.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *