Незважаючи на легкість їзди на автоматі, взимку на будь-якій машині, навіть з АКПП, треба вміти правильно їздити. Всі основні правила водіння на автоматі взимку – докладно і зрозуміло для новачків та водіїв-початківців.

Плюси та мінуси АКПП у зимовий період

Водіння для новачків, їзда в пробках, торкання в гірку – все це на автомобілі з автоматом робити досить легко. Так як немає складної процедури торкання, вичавлювання зчеплення та вибору передачі. Тому їзда на машині з автоматом – досить легка та приємна процедура, але у теплі сезони. Взимку все інакше.

У зимовий час водій на механіці може використовувати спеціальні прийоми:

  • пригальмувати двигуном;
  • підробити зчепленням;
  • завести замерзлу машину “з штовхача” або “прикуривши”;
  • стартувати з другої передачі, щоб уникнути пробуксовування коліс.

Проте автомат таких дій категорично не допускає. З АКПП треба діяти інакше.

Правила їзди на автоматі взимку

Машина з автоматом – досить складний механізм, тому з ним треба бути делікатнішими і акуратнішими. І влітку, і взимку треба правильно їздити і дотримуватися всіх правил і порад досвідчених водіїв.

Під час навчання в автошколі «Авто-Дор» у зимовий період учні відпрацьовують навички їзди в ожеледицю, по снігу, при заметах на автодромі. Також інструктори наших автокурсів дають водіям-початківцям поради з експлуатації машини з АКПП в зимовий період.

Обов’язковий прогрів

Після ночі, незалежно від того, де стояла машина, треба:

  1. Завестися і дати двигуну прогрітися протягом 3-4 хвилин, не газуючи.
  2. Поперемикати передачі і прогріти трансмісію: вичавивши педаль гальма, включити режим їзди («D»), дати так попрацювати півхвилини, потім – задній хід («R»). Чергувати ці режими, не забуваючи вичавлювати педаль гальма.
  3. Погазувати при затягнутому ручнику.
  4. Підготовку закінчено, можна їхати.

Якщо помітили будь-які негаразди з авто – краще одразу викликати евакуатор. Спроби самостійно «налагодити» роботу машини з коробкою автомат приводять до дорогих ремонтів.

Початковий рух – плавний

Прогрів двигун та КПП рвати з місця все одно не рекомендується. Якщо є можливість (на деяких машинах стоять режими «1», «2» або функція «Тіптронік») примусово їхати на першій швидкості – варто це зробити. Треба проїхати бодай метрів 400. Після – на другий. Далі 8-10 км їхати у спокійному плавному режимі, а далі – вже їздити так, як ви вважаєте за потрібне. Хоча, і на механіці, і на автоматі взимку краще не лихачити, а також не перевищувати встановлену швидкість. В іншому випадку можливість потрапити в ДТП набагато вища.

Дотримання правил дорожнього руху

Крім відповідального ставлення до знаків, правил проїзду перехресть та інших важливих моментів руху, треба пам’ятати про дистанцію: в зимовий час вона повинна бути вдвічі довшою за звичайну.
Навіть система ABS, яка допомагає утримувати прямолінійний хід авто у будь-яких випадках, не допоможе: саме її спрацювання відчутно подовжить гальмівний шлях.

Правильний режим їзди

У зимовий період, як правило, дороги – слизькі, вкриті снігом та льодом. При цьому у покришок досить погане зчеплення з дорогою, тому на автоматі взимку треба:

  • Обов’язково виставити режим W (Winter) або S (Snow), якщо вони є.
  • Включати другу або третю передачу, якщо є можливість ручного керування. Робити це треба на всіх ділянках з льодом, при проходженні поворотів, на затяжних підйомах або спусках.
  • Перед крутими поворотами варто заздалегідь пригальмувати, скинути швидкість. Потім, майже виходячи з повороту, трохи прискоритися, щоб автомобіль легко завершив маневр.
  • Постаратися мінімально обганяти та уникайте різко перебудовуватись. Так ви запобігете можливим заметам і не створите небезпечних ситуацій на дорозі.
  • Відкласти до теплих днів агресивний спосіб їзди.
  • Не крутити різко кермо.

Варто пам’ятати, що навіть за акуратного способу водіння та ретельного дотримання ПДР, можна не уникнути аварій, адже на дорозі є й інші учасники руху. Тому в зимовий період треба бути максимально зосередженим та уважним.

Не навантажувати двигун

У деяких випадках, не треба намагатися вичавити з автомобіля те, чого він зробити не може:

  • Якщо одне колесо пробуксовує, а друге не рухається – не тисніть на газ. Треба накидати під колеса пісок (досвідчені водії возять у багажнику 1-2 кілограми) чи солі, яку легко купити. Зчеплення коліс відновиться та авто виїде.
  • При пробуксовуванні коліс досвідчені водії також рекомендують користуватися будь-яким підручним матеріалом або килимками з машини. Після того, як виберетеся з пастки, швидше за все, доведеться їх замінити, але це невелика ціна за продовження руху.
  • Немає сенсу ганяти двигун, якщо авто на автоматі взимку безнадійно застрягло у сніговій пастці. За обставинами треба або підкопати сніг, або покликати на допомогу, щоб допомогли виштовхнути авто.
  • Застрягши в кучугурі, спробуйте «розкачати» авто, по черзі включаючи режими Їзда та Задній хід, але неодмінно з використанням гальма. Не забудьте вимкнути при цьому ESP.

Їздити взимку за кермом складно навіть досвідченим водіям, що вже казати про новачків. Тому краще йти навчатися водінню саме взимку, коли під керівництвом досвідченого інструктора «Авто-Дор» (автошкола, м. Харків) можна відпрацювати усі корисні навички та виробити впевненість у своїх силах.

Акуратне водіння автомобіля взимку гарантує зниження можливих аварій до мінімуму. При цьому, ставлячись до «залізного коня» дбайливо та дбайливо, ретельно виконуючи правила їзди на автоматі взимку, можна уникнути дорогих поломок та раптових ремонтів.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *