На перший погляд, здається, що тут складного – тиснути на гальмо педаль і все. Але не все так просто. Розкажемо, як правильно гальмувати, щоб уповільнитись чи зупинитися саме так, як було задумано водієм.

Основні правила уповільнення та гальмування

І для досвідченого водія, і для новачка буде дуже корисно дізнатися та згадати основні моменти:

  • Жодних «нейтралок» та «накатів». Лише інструктори старого гарту можуть вчити студентів підкочуватися до стоп-лінії на світлофорі, вимкнувши зчеплення та передачу. Весь транспорт на механіці, особливо не найсучасніший, найкраще гальмує двигуном.
  • Перемикати передачі з найвищою на нижчу, для поліпшення інтенсивності гальмування мотором, зручніше і найкорисніше на затяжних спусках, а не в умовах міської їзди.
  • Якщо потрібно швидко відгальмуватися, а швидкість – пристойна, то на механіці водій гальмує зі зчепленням: вичавлює одразу дві педалі – зчеплення та гальма.
  • При екстреному гальмуванні не варто гальмувати і кермувати одночасно: втрачається така важлива в маневрі керованість. Треба вичавити гальмо, відпустити, підкоригувати хід авто і знову гальмувати.

Не варто забувати, що спосіб гальмування дуже залежить від пори року. Взимку варто виконувати всі дії з машиною обережніше та акуратніше, тримати більше дистанцію та не порушувати безпечні швидкісні режими.

Як комфортно гальмувати

Наприклад, попереду спалахує червоне світло світлофора, значить, є час і відстань, щоб відгальмуватися акуратно і плавно:

  • Вижимаємо педаль.
  • Відпускаємо її.
  • На невеликій швидкості буквально “дотягуємо” до місця зупинки.

Деякі водії не гальмують заздалегідь, щоб ще проїхатися нормальною швидкістю, а агресивно тиснуть на педаль недалеко від стоп-лінії. Машина зупиняється буквально «як укопана», при цьому пасажири відчувають відчутний дискомфорт.

В автошколі Авто-Дор навчають учнів першим варіантом гальмування. Так як при цьому водій встигне здійснити додаткові маневри або ж зреагувати на ситуацію, що різко змінилася. В другому випадку водій просто не встигає загальмувати вчасно і може потрапити в ДТП.

Не варто забувати і про довжину гальмівного шляху. Перевірте самостійно, скільки потрібно автомобілю метрів, щоб повністю зупинитися. Протестуйте в різних погодних умовах та на різних дорогах.

Навички гальмування та коробка передач

Водіям на автоматичній КПП набагато легше: можна не замислюватися про передачі та зчеплення, а просто працювати педаллю гальма. Тим же, хто за кермом машини на механіці, тому набагато складніше навчитися ефективно гальмувати і не затихнути в процесі. Варто попрактикуватися на автодромі чи порожній вулиці.

Досвідчені водії на автоматиці вибирають відповідні режими їзди, перемикаючись з Drive на S або L, встановлюючи всілякі обмеження передачі. Але новачкам можна обмежитися основним режимом і поки що не вникати у подібні тонкощі.

Як правильно гальмувати двигуном

Ось кілька порад від інструкторів автошколи Авто-Дор як гальмувати двигуном:

  1. Під’їжджаючи до перехрестя, заздалегідь відпускаємо педаль газу. Якщо потрібно, переходимо на нижчу передачу.
  2. Можемо трохи пригальмовувати, але якщо правильно вибрати дистанцію, цього може і не знадобитися.
  3. Не забуваємо утримувати педаль гальма, стоячи перед перехрестям, чекаючи сигналу світлофора.
  4. На спуску або підйомі, щоб не втомлювати ногу, можна затягнути ручник. Учнів в автошколах вчать рушати на підйомі саме з ним.
  5. На затяжних спусках водій може сміливо перемикати передачі на нижчі, змушуючи машину пригальмовувати двигуном. Тільки треба пам’ятати: перемикаємо на «зниження» без перескакувань, суворо на наступну: 6-5-4-3-2-1.

До речі, якщо відмовили гальма, гальмування двигуном – єдиний рятівний вихід.

Як правильно гальмувати у повороті

Більшість фахівців наполягають на тому, що, повертаючи, уповільнювати швидкість дуже небезпечно, тому що це загрожує занесенням автомобіля на інші смуги, звалюванням у кювет або вильотом на зустріч. Але іноді гальмувати необхідно: якщо «влетіли» в поворот на швидкості вище за необхідну. Продовжуючи рухатися з тією самою швидкістю, можна легко вилетіти з повороту.

Під час поворотного маневру колеса стоять специфічно і частково розвантажені, тому схоплюються дисками миттєво. Блокування передніх коліс призводить до нереагування на керування кермом і шлях машини автоматично випрямляється. Задні колоса блокуються з наступним занесенням і розворотом авто. Якщо блокуються відразу всі колеса, то з повороту можна зовсім не вийти.

Що ж робити? Як правильно гальмувати?

Варто забути про різке натискання на гальмо. У повороті гальмувати треба дозовано та акуратно, не допускаючи блокування коліс.

Звичайно, сучасні системи безпеки допоможуть і гальмувати, і керувати машиною, що сповільнюється, але ніщо не замінить роботу водія. Тільки розуміння, як правильно гальмувати за різних дорожніх обставин, а також неодноразово відпрацьовані вміння дадуть реальний небезпечний результат.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *