Багато хто помітить, що праворульний автомобіль коштує набагато дешевше. Але чи варто у цьому випадку економити? Чи зручно керувати авто з правим кермом? Розглянемо всі плюси та мінуси «праворульного» водіння у нашій статті.
Кермо праворуч в Україні
У нас машини з правим кермом зустрічаються досить рідко. Керувати ними в умовах правостороннього руху складніше, ніж зі стандартним розміщенням керма, а можна купити тільки з рук. Але деякі водії користуються такими автомобілями.
В Україні, на жаль, після виходу закону про дорожній рух (1993 року) експлуатувати авто з правим кермом забороняється. Але можна їздити на тих, які придбано, ввезено та зареєстровано до цього року. Якщо машину з правим кермом зареєстровано до 1993 року – її купувати можна і зараз.
Фахівці автошколи Авто-Дор нагадують, що за українським законодавством ввезення нових автомобілів з правим кермом та їх реєстрацію в Україні заборонено.
Праворульний автомобіль: переваги
Такі екземпляри здебільшого приганяють із Японії чи Великобританії, де лівосторонній рух.
«Японки» або «англійки» мають ряд переваг:
- Якість. Навіть вживані японські автомобілі виграють тест на якість, в порівнянні з тим же Ланосом або Таврією.
- Експлуатація. До продажу вони їздили хорошими дорогами, їх заправляли хорошим паливом. І навіть якщо вони були в експлуатації понад три роки – за нашими мірками їхній стан буде «ідеальним».
- Устаткування. Прагнення японців (і англійців) до комфорту та високотехнологічності позначається і на комплектації. Часто, навіть «рядові» екземпляри мають велику кількість вбудованої техніки (електроприводи скла, кондиціонер та інші).
- Зручність при керуванні автомобілем. Повертати праворуч і паркуватися біля бордюру, якщо це праворульний автомобіль, набагато легше. Це з тим, що легко проглядається вся права сторона МС. Водій одразу виходить на тротуар.
- Безпека. Їх рідко викрадають.
- Лакофарбове покриття. У Японії клімат досить вологий, тому фарба та лак більш стійкі до вологи та корозії.
- Вартість. Такі машини дешевші за стандартні, що й приваблює покупця, змушуючи його зважувати всі за і проти.
- Строк служби. Довговічніші, навіть при термінах експлуатації в 3-5 років і вище залишаються надійними, а також довше виглядають як нові.
Праворульний автомобіль також обирають фанати вживаних “японок”, старих кузовів та для колекцій.
Мінуси транспорту з правим кермом
Праворульний автомобіль вимагає від водія вироблення автоматизму, якщо раніше водій їздив на звичайних авто. Також є такі неприємні моменти:
- Ускладнений обгін. За містом сам маневр обгону і так досить небезпечний і складний. Водієві ж, який сидить праворуч, тим більше не вистачатиме огляду. Варто бути дуже акуратним, виконуючи такі маневри.
- Дорогі оригінальні запчастини. Через специфічність деякі деталі за необхідності заміни доведеться розшукувати довго, і коштуватимуть вони недешево.
- Проблеми водіння. Виїжджати з парковок і повертати ліворуч на нерегульованих перехрестях складніше через обмежений огляд.
- “Робоча” рука. Водію праворульного автомобіля звикнути до керування буде складніше, як і виконувати всі маніпуляції: перемикати швидкості, опускати ручник, натискати кнопки доведеться лівою, неробочою рукою. Втім, шульгам такий варіант би підійшов.
- Висвітлення. Фари таких машин світять трохи вліво, що є мінусом вже для нашого руху – зліпитиме зустрічних. Та й пройти ТО швидше за все не вийде. Але змінити їх буде нескладно.
- Важко продати. Реалізувати таку машину буде складно – багато водіїв з настороженістю ставляться до правого керма.
- Вік. Все ж таки, у будь-якому випадку, праворульний автомобіль – це авто «у віці». Як би чудово не експлуатувалися вони до покупки, з кожним роком техніка розвивається все більше, а їздити на «старі» можуть лише фанати або люди, які обмежені у фінансах.
До речі, всім любителям замовляти їжу «через віконце» Макдрайва, хто заїжджає на паркування «з талончиками» – їм, на авто з правим кермом, доведеться просити пасажирів це робити чи виходити з машини.
Отже, праворульний автомобіль має свої плюси та мінуси. Кожен водій при вирішенні питання про покупку такої машини вирішує для себе сам: чи переважують плюси всі мінуси, а також – чи готовий він перебудуватися для їзди з правим кермом.