Які моменти під час їзди можуть бути складними для недосвідчених водіїв? Звісно ж, перестроювання на дорозі. Як правильно їх виробляти, щоб нікому не завадити та не допустити аварійних ситуацій?

Що таке: перестроювання на дорозі

Поділ дорожнього полотна на смуги або ряди зроблено якраз для полегшення водіння. Займайте свій ряд та рухайтеся. Але, при необхідності звернути на іншу дорогу, об’їхати перешкоду, розвернутися і перетнути перехрестя, нерідко треба змінити смугу. Для цього існують правила перестроювання на дорозі.

Щоб правильно виконати маневр, треба знати ПДР. Також потрібно орієнтуватися у знаках пріоритету та розмітки.

Однак все одно часто виникають спірні ситуації, які не завжди можуть вирішити навіть досвідчені водії. Наприклад, на широких багатосмугових дорогах трапляються моменти одночасного перестроювання. У цьому випадку вирішити, хто має проїжджати першим, не так і просто.

Важливі правила перестроювання на дорозі

При зміні ряду треба чітко дотримуватись вимог та розпоряджень, викладених у ПДР України.
За правилами перестроювання не можна змінювати смугу, якщо потрібно перетнути:

  1. Одинарну суцільну – нею часто розділені ряди з різним напрямом потоку, а також відокремлюють місця, де не можна паркуватись або куди заїжджати.
  2. Подвійну суцільну – її перетинати не можна у будь-яких випадках.
  3. Широку суцільну – вона позначає межу проїжджої частини чи межу смуги для маршрутного транспорту.

Фахівці автошколи Авто-Дор нагадують: якщо йде одинарна суцільна, а поряд переривчаста, то перетинати таку лінію можна лише з переривчастої.

Перестроювання на дорозі заборонені на мостах, на пішохідних переходах, у тунелях, на ділянках з обмеженою видимістю – там ця заборона дублюватиметься суцільною одинарною або подвійною осьовою.

Правильно роблять досвідчені водії, які заздалегідь помічають (або знають про неї) необхідність перестроювання та роблять це завчасно. Тоді вони не втрачають швидкість, не стоять перед перешкодою, не «просяться до ряду» і нікому не заважають. Початківцям треба брати це на замітку.

Як треба перестроюватись

Послідовність дій обов’язкова:

  1. Вивчити обстановку та можливість для перестроювання.
  2. Включити сигнал поворотника, щоб попередити свій маневр інших учасників.
  3. Пропустити тих, кого слід пропустити за правилами.
  4. При необхідності зменшити швидкість, щоб не навантажувати автомобіль. Також не його ризикувати перевернутися різким маневром на високій швидкості.
  5. Переміститися на потрібну смугу, вимкнути поворотник.
  6. Зрівняти швидкість свого авто зі швидкостями потоку у цій смузі.

Перестроїтись можна лише у сусідню смугу. Якщо потрібно перетнути кілька смуг, виконувати пункти потрібно все заново для кожного ряду.

Хто поступається

Незалежно від того, на яку смугу водій хоче переміститися, він попередньо повинен:

  • вивчити дорожню обстановку;
  • наявність перешкод;
  • розміщення інших учасників на дорозі

Саме той, хто змінює свій ряд, і буде тим, хто має поступатися дорогою всім іншим, хто їде у своїх смугах. Навіть якщо попереду водій помітив перешкоду (наприклад, автомобіль, дорожні роботи, що стоїть) – він не має переваг для маневру.

Якщо машини починають одночасну перестроювання, то визначити, хто першим завершуватиме маневр, складніше. У ПДР чітко зазначено, що саме водій, який знаходиться ліворуч, поступається тим, хто буде праворуч. Але не завжди у житті взаєморозміщення транспорту буде настільки очевидним. Тому варто поступатися всім, хто праворуч робить будь-які дії.

Але вище йшлося тільки про смуги на одній дорозі, тобто обидва автомобілі їдуть головною. Якщо водій збирається перебудуватися вправо, а в цей час на неї хоче виїхати машина з другорядної дороги, то правило «правої руки» вже не працює. З’ясувати «хто має рацію» у цій ситуації легко: водій на другорядній дорозі зобов’язаний пропускати всіх, хто рухається головною незалежно від того, які маневри вони роблять.

Штрафи

Неподача сигналу під час перестроювання на дорозі, порушення правил перебудови – 425 гривень.
Якщо це спричинило створення аварійної зупинки або вплинуло на рух інших учасників (змусило їх різко гальмувати, йти в іншу смугу руху) – 680 гривень (або позбавлення прав від півроку до року).

Найголовніше – перестроїтись треба впевнено та чітко. Якщо є необхідність у цьому, треба включати сигнал повороту та діяти за ситуацією. Страх, повільність та сумніви можуть негативно вплинути на успіх маневру.

Отже, перестроювання на дорозі – досить складний маневр для новачка та недосвідченого водія. Тому треба ретельно вивчити правила виконання цієї дії, а також бути особливо уважним та обережним.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Один коментар до “Перестроювання на дорозі”

  • Добрий день.
    Вибачте, але не могли б Ви вказати де саме в ПДР вказано, що :
    “Перестроювання на дорозі заборонені на мостах, на пішохідних переходах, у тунелях, на ділянках з обмеженою видимістю”.
    Я розумію, що там скоріш за все “дублюватиметься суцільною одинарною або подвійною осьовою”. Але якщо все ж таки розмітка не буде забороняти перестроювання на “на мостах, на пішохідних переходах, у тунелях, на ділянках з обмеженою видимістю”, то де в ПДР кажуть про цю заборону?
    Я чомусь не знайшла.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *