У нашій країні добре розвинена залізнична інфраструктура, тому переїзди колій трапляються часто. На таких ділянках встановлені відповідні знаки та світлофори. Однак далеко не завжди водій знає алгоритм дій у такій ситуації. Багато питань також викликає стоп-лінія на залізничному переїзді. Як діяти правильно, щоб уникнути небезпек та штрафів?

Що означає стоп-лінія на залізничному переїзді?

Відповідно до ПДР України такий тип розмітки позначений пунктом 1.12. Найчастіше стоп-лінія представлена у вигляді широкої білої смуги на дорожньому покритті. Іноді може супроводжуватися словом “STOP” також білого кольору, що робить більш виразним нанесення. Така розмітка знаходиться в тому місці, де водій повинен здійснювати зупинку за таких умов:

  • горить відповідний сигнал світлофора;
  • є знак “Проїзд без зупинки заборонено”;
  • регулювальник або черговий на переїзді подає сигнали, що вказують на заборону проїзду.

фото стоп линия

Тобто необхідність зупинки регулюють пріоритетні дорожні покажчики, а лінія регламентує конкретне місце зупинки. Також крім розмітки вказати автомобілістам, де потрібно зупинитись може знак 5.62 “Місце зупинки”. Його трактування ідентичне самої лінії і заїжджати за нього при сигналі, що забороняє, не можна. Основна функція цих покажчиків полягає у забезпеченні безпеки водіїв та запобіганні аварійним ситуаціям.

Розміщення розмітки та знаку

У місцях перетину дороги з коліями розмітка 1.12 згідно з правилами розміщується за 5 метрів до світлофора або шлагбауму. У разі відсутності орієнтирів стоп-лінію на залізничному переїзді наносять за 10 метрів до ближніх рейок.

Так само розташовується орієнтир 5.62, якщо немає білої смуги. Лінія повинна розташовуватись на одному рівні зі знаком, який забороняє проїзд без зупинки. Так як цей покажчик часто зустрічається в тандемі з розміткою або замість неї, треба звернути увагу на його розміщення. Знак 2.2 прийнято встановлювати на нерегульованих залізничних переїздах, найчастіше за умови відсутності там чергового.

Орієнтир може працювати в комбінації зі світлофором, на якому розташовані два червоні горизонтальні сигнали. Такий прилад вмикається і починає по черзі блимати, коли наближається поїзд. Решту часу він вважається непрацюючим, оскільки індикатори не світяться. Тому, якщо на ділянці встановлено знак 2.2 і такий світлофор, виконуйте припис покажчика. Водій повинен зупинитися, оцінити обстановку та продовжити шлях, лише переконавшись у безпеці руху.

Алгоритм перетину

Стоп-лінія на залізничному переїзді передбачає дотримання тих самих правил, як у міських умовах (на перехресті). Якщо водій правильно зупиняється в такому місці, це забезпечить йому максимальний огляд. Щоб не помилитися, дотримуйтесь наступних рекомендацій:

  • якщо ділянка регулює світлофор, то зупиняти потрібно тільки коли горить заборонний сигнал;
  • якщо на регульованому переїзді працює зелене світло, то зупиняти перед стоп-лінією не потрібно;
  • на нерегульованому перетині завжди є знак “СТОП”, який зобов’язує водія зупинитися;
  • авто не повинно висуватися за лінію або знак, вони залишаються перед капотом.

Також рекомендується пригальмувати перед лінією, якщо на тій стороні рейок утворилася пробка, яка може завадити вам безпечно закінчити маневр. Сповільнитись треба, навіть якщо покажчики не вимагають такої дії. У такій ситуації правильно оцініть ситуацію. Якщо на переїзді присутні шлагбаум і світлофор, які на даний момент дозволяють проїзд, враховуйте, чи встигнете ви перетнути шляхи до того, як сигнал зміниться. Коли там зібралося велике скупчення авто, потрібно брати до уваги поведінка інших учасників дорожнього руху як позаду вас, і попереду.

Якщо стоп-лінія на залізничному переїзді відсутня

Де потрібно зупинятись, якщо немає орієнтиру у вигляді розмітки? Новачки в такій ситуації можуть розгубитися. Однак тут все просто – є інші орієнтири. Якщо немає лінії 1.12, зверніть увагу на такі вказівники:

  • зупинятися потрібно перед знаком 5.62, який має ідентичне значення розмітки;
  • виконайте зупинку навпроти знака 2.2., не виїжджаючи за його межі;
  • якщо вищезгаданих покажчиків на переїзді немає – зупиняйтеся поряд зі світлофором;
  • за наявності шлагбауму та відсутності інших орієнтирів, припиніть рух мінімум за 5 метрів до нього;
  • у поодиноких випадках відсутності всіх вищевказаних сигналів орієнтуйтеся на рейки та пригальмуйте за 10 метрів до них.

Обов’язково подивіться в обидві сторони на коліях, щоб переконатися, що в полі зору немає складу. Якщо на нерегульованому перетині ви побачили вдалині поїзд, то не ризикуйте. Навіть якщо вам здається, що часу на проїзд достатньо.

Штраф за порушення

Рух через залізничні колії для багатьох буденна справа. Деякі водії часто стикаються з такою ситуацією і знають, як треба діяти. Однак у тих, хто проїжджає таку ділянку щодня, велика спокуса порушити правила проїзду.

Сама стоп-лінія на залізничному переїзді передбачає дотримання однієї конкретної умови – не виїжджати за неї за вимоги зупинки. Хоча таке порушення не вважається серйозним, але виїзд за лінію загрожує чималим грошовим стягненням:

  • Відповідно до статті 122 частини 2 КпАП недотримання цього правила тягне за собою штраф у сумі 510 грн.
  • Порушення можна трактувати як ігнорування правил руху через залізничний переїзд де сума покарання варіюється від 340 до 450 грн.
  • Якщо водій виїхав на шляху під заборонені сигнали, то розмір штрафу може бути 850-1190 грн. Водієві може загрожувати навіть позбавлення прав на строк від півроку до року або арешт до 10 діб з вилученням транспортного засобу.

Розміри та види штрафів відповідають даті публікації статті.

фото штраф за нарушение
Як бачимо, стоп-лінія на залізничному переїзді відіграє роль своєрідного запобіжника від можливих порушень чи ДТП. Тому треба уважніше підходити до питання зупинки на таких небезпечних ділянках. Матеріал від спеціалістів автошколи Авто-Дор допоможе вам легко орієнтуватися у такій ситуації.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *