Все більшу популярність у автолюбителів набувають так звані автомобільні “присадки” – це свого роду всілякі добавки, деякі в масло, деякі в бензобак, які обіцяють від невеликого “покращення” палива до чи не повного оновлення зношеного двигуна. Спробуємо розібратися, наскільки насправді вони є ефективними і чи варто взагалі застосовувати ці засоби покращення.
Що бажаєте покращити або типи присадок
Як уже говорилося, спектр видів присадних матеріалів дуже широкий і необізнаній людині досить важко розібратися, а ще важче визначити серед мішанини рекламних обіцянок, що справді з цього працює. Благо автомобіль – це техніка, а в будь-якій техніці немає місця чомусь міфічного, все має працювати як годинник і, як у будь-якого механізму, всі деталі авто мають свої чіткі фізичні параметри. Отже, типи присадок та їх вплив на показники систем автомобіля.
1. Реставруючі та (або) антифрикційні добавки
Цей вид призначений насамперед для реставрації зношеного двигуна та захисту його від мікроушкоджень зсередини. Двигун внутрішнього згоряння має досить динамічний цикл роботи і навіть за дотримання всіх умов експлуатації, так чи інакше, рано чи пізно, він руйнується від власної роботи. Не варто особливо вірити в те, що «чудо-засіб» дійсно може омолодити ДВС, проте, оскільки найчастіше присадки є комбінованими засобами, ефект швидше за все буде, але за рахунок властивостей, що очищають. А ось кошти, покликані захистити від пошкоджень, не така вже й нісенітниця. Вони справді ефективні, але тільки ті, що випускаються серйозними компаніями та розроблені в лабораторіях. Вони працюють за принципом обволікання зсередини робочих поверхонь спеціальними надміцними складами, наприклад, керамікою або наноалмазами.
2. Очищувальні добавки
Дуже часто виробники саме таких присадок обіцяють колосальний приріст енергоефективності, аж до 25% відсотків. Насправді дещо інакше. Реальна економія палива буде, але в межах 3-7% і ці цифри сильно залежать від типу експлуатації авто. Найбільшим приріст буде при роботі на неодруженому ходу, а ось на трасі ефективність присадки прагне до нуля. Також економію палива обіцяють присадки, що очищають, в бензобак і довірливі водії думають «Ну раз у бензобак, значить паливо стало краще». Насправді такі матеріали лише прибирають конденсат і бруд з паливної системи, але не змінюють жодним чином сам склад палива. І для нових машин в очищенні, звичайно, потреби немає.
3. Стабілізуючі засоби
Такі собі всеспрямовані, компонентні чудо-кошти. Але є і серед цих представників робітничі та дієві компоненти. Особливо корисні такі присадки для старих автомобілів, у яких з роками вже сформувався нагар від неякісної олії. Ознаки такого нагару – сильний білий чи синій вихлопний дим. Звісно, повною мірою проблему вони не вирішать, але продовжити термін життя вже зношеної системи можуть допомогти.
Це важливо
У сучасних оліях, особливо не вітчизняного виробництва, вже є всі присадки, які тільки можуть бути. Якщо ви власник нової іномарки, то все, про що Вам варто дбати – це про правильну експлуатацію автомобіля та якісну олію. На жаль, багато водіїв виходять із автошкіл навіть без базових знань про експлуатацію автомобіля. Щоб бути в курсі того, як працює ваше авто, що воно може, а чого ні, і як правильно його доглядати, щоб не витрачати багато грошей на ремонт — обов’язково вибирайте для свого навчання хороші, перевірені автокурси, в яких дають ці знання, такі, як, наприклад, автошкола «Авто-Дор» (Харків), яка має знаючих викладачів, власну технічну базу, СТО, і навчить вас не лише навичкам водіння, а й усьому тому, що має знати водій. Якщо ж ви експлуатуєте авто вітчизняного виробництва, єдиний засіб, який справді буде корисним, це присадки, націлені на збереження ресурсу. Вибирайте тільки на основі якісних матеріалів і тільки у авторитетних виробників – і Ваш автомобіль довгі роки служитиме вам вірою та правдою.