Нещодавно, а точніше на прес-конференції 21 червня прем’єр-міністр України Володимир Гройсман анонсував широкомасштабне будівництво «транспортних дорожніх коридорів» на початку 2017 року. Що ж означають ці заяви від уряду цього разу?
Дурні та дороги, дороги та дурні
Ні для кого не секрет, що справи з автомобільним полотном у нашій країні знаходяться вже давно за критичним рівнем неприпустимості експлуатації, що вкотре підтвердив прем’єр. Сам факт того, що виступає з дорожнього питання прем’єр-міністр — показує, що проблема давно вже вийшла за межі Укравтодору і стала загальнонаціональною катастрофою. І це не перебільшення. Згадати бодай чим займався Кузьма Скрябін перед смертю — останні його відео були записані на автореєстраторі з критикою жахливого стану доріг! І хто знає, можливо, в його смерті якість доріг відіграла вирішальну роль. Так чи інакше, новоспечений прем’єр використовує глобальну проблему для піару себе як політичної постаті, це всім ясно. Набагато важливіше питання – а що за цим піаром стоїть? Просто слова чи дії таки будуть? І якого масштабу? Спробуймо проаналізувати.
Плани на майбутнє
Власне, стратегія, яку озвучив Гройсман — децентралізація в управлінні дорогами, не стала новиною. Цю ідею піднімали вже рази три і щоразу «ось скоро-скоро». Мабуть тим, хто заробляє методом отримання всеукраїнських тендерів на ремонт доріг, буде просто незручно така розподілена система, тому питання децентралізації в управлінні дорогами, як і децентралізації взагалі — все висить у повітрі і висить, швидше за все, так і залишиться у підвішеному стані і далі. А ось інша половина заяв прем’єра, зокрема про транспортні коридори, на які виділять особливу частину бюджету, — це може стати правдою. Останніми роками тенденція на будівництво кількох дорогих, але якісних шосе в Україні зберігається та розвивається. Особливо зараз, коли хоч і тягнеться питання з лібералізацією чи взагалі повним скасуванням візового режиму, але все ж таки тенденція до відкриття кордонів відчувається гостро.
Замість підсумку
Децентралізації українцям чекати не доведеться, і дорожнє питання тут не виняток. А ось транспортні коридори з півночі до Одеси, і із заходу на схід, можливо, стануть реальністю. Наскільки це реально буде видно вже восени цього року, коли ухвалюватимуться рішення в парламенті про окремий дорожній бюджет. Якщо фінанси виділять, тоді навесні 2017 року розпочнеться будівництво магістралей, але як розвиватимуться події надалі, і чи будуть дороги збудовані, не відомо навіть прем’єр-міністру України.