Ні отримання посвідчення водія, ні великий досвід за кермом не гарантують вам відсутність неприємностей на дорозі. Помилки водіння допускають як новачки, так і досвідчені автомобілісти. Причому у других нерідко помилки в дорозі носять систематичний характер і саме великий стаж сприяє їхньому припущенню. Нові володарі прав навпаки помиляються через незнання багатьох деталей. Фахівці автошколи Авто-Дор вирішили розібрати найчастіші недогляди водіїв.
Часті помилки водіння
Найбільш скрупульозно до дотримання всіх правил водій відноситься під час складання іспиту. У повсякденній практиці багато хто розділяє ПДР більш і менш пріоритетні. Багато невірних дій стосуються не тільки правил, а й самої манери водіння, поведінки за кермом. Потрібно спершу з’ясувати, а потім усвідомити можливі недоліки, щоб не допускати помилок, не опинитися в небезпечній ситуації. Ми не тільки назвемо головні помилки, наші інструктори підготували поради щодо їх запобігання.
1. Посадка за кермом
Перші труднощі на шляху можуть початися через таку дрібницю, як розташування у кріслі водія. Перш ніж розпочати рух, потрібно виставити сидіння, зайняти зручну правильну позицію щодо керма. Розташуйтеся не надто близько і не надто далеко. При цьому саме кермо має бути на рівні грудної клітки. Ліву ногу поставте на стиснутому зчепленні так (на автоматичній коробці (АКП) на педалі гальма), щоб вона була в напівзігнутому положенні. Рульовий обід тримайте обома руками.
Також важливо налаштувати під себе дзеркала заднього виду. Перебуваючи в кріслі, ви повинні бачити в дзеркалах край кузова вашого авто, лінія горизонту при цьому проходить посередині. Докладніше читайте тут.
2. Запуск двигуна на передачу
Досвідчені водії скажуть, що такого не роблять. Проте всяке буває. Якщо у вас машина з механічною коробкою передач, то двигун запускають на нейтральному положенні куліси. Тому перед стартом завжди перевіряйте важіль КП і заводіть двигун з вичавленим зчепленням. На авто з АКПП запуск здійснюють у режимі “паркінг”, це допоможе запобігти неприємним моментам.
3. Ігнорування знаків
Такі помилки водіння стосуються всіх. Тільки ось причини такої поведінки зовсім різні. Новачки часто настільки сконцентровані на самій дорозі, що просто не беруть до уваги дорожні покажчики. Водії зі стажем навпаки вирішують, що їхнього досвіду достатньо, щоб спрогнозувати ймовірність небезпек, тому свідомо порушують. У будь-якому випадку такі недогляди можуть призвести до неприємних наслідків, найменшим з яких можна вважати штраф. Набагато гірше виявитися учасником дорожньої транспортної пригоди.
4. Положення на трасі
Автолюбителі-початківці грішать тим, що інстинктивно намагаються триматися подалі від інших машин. Тому вони часто притискаються до узбіччя, відокремлюються від загального потоку, щоб бути у безпеці. Однак це хибне враження. Адже саме поряд з бордюрами збирається весь мотлох з дороги, тому висока ймовірність пробити колесо. А така НП може призвести до серйозніших наслідків.
Такі дії також збільшують ризик виїзду на тротуар і навіть наїзду на пішохода. Крім того, тримаючись узбіччя, ви можете стати перешкодою для проїзду інших учасників дорожнього руху. Тому слід дотримуватись правильної траєкторії їзди на своїй смузі. Детальна інформація з цього питання у нашій статті.
5. Швидкість та дистанція
Це ще дві часті помилки водіння, які роблять водії. Говорячи про швидкісний режим, маємо на увазі не лише його перевищення, а будь-яке недоречне відхилення від швидкості, що рекомендується, на певній ділянці шляху. В умовах міста небезпечно їхати як надто швидко, так і надто повільно. Необхідно орієнтуватися на динаміку руху загального потоку.
Також у щільному трафіку машин водії припускаються помилки при виборі безпечної дистанції. Якщо неправильно розташуватися по відношенню до інших авто, доведеться або різко гальмувати, або прискорюватися.
6. Зайві маневри та невірний обгін
Багато шофери настільки поспішають у важливих справах, що в тісному потоці авто намагаються за будь-яку ціну виявитися попереду. Ці лихачі шукають будь-якої можливості обігнати своїх сусідів.
Така запопадливість може призвести до ДТП. Є велика ймовірність того, що завершити розпочатий маневр обгону у вас не вдасться. Через якусь перешкоду попереду ви сповільнюватиметеся, а ззаду наступний автомобіль почне прискорення. Зіткнення у разі важко уникнути. Якщо хочете прочитати, як правильно обганяти, перейдіть сюди.
7. Їзда на ручнику
Такі типові помилки водіння більше властиві водіям-початківцям. Новачок може просто не помітити, що автомобіль зафіксований гальмом стоянки. Іноді автомобіліст думає, що зняв машину з ручника, а насправді він лише відпустив важіль. Тому варто перевірити, чи він повністю відпущений.
8. Робота зі зчепленням
На автомобілі з МКП найбільш проблематична педаль – зчеплення, оскільки перехід будь-яку передачу пов’язані з її використанням. В автошколах цей прийом із учнями досконало відпрацьовують. Однак без нагляду інструктора можна розгубитись. Тому часто трапляються ситуації, коли при запуску двигуна машина сіпається та глухне. Значить із цією педаллю треба попрактикуватися.
9. Затримка на світлофорі
Проїзд світлофора, начебто, не передбачає жодних проблем. Але саме тут часто трапляється багато помилок водіння. Іноді машина не одразу рушає при зеленому сигналі. Така затримка трапляється через те, що водій не вчасно стартував або затих через відсутність досвіду. Це може стати серйозною перешкодою, оскільки спровокує пробку на дорозі. Про проїзд світлофорів тут.
10. Розгін та гальмування
Нерозуміння можливостей свого транспорту впливає на правильний розподіл процесів розгону та гальмування. А неправильна оцінка габаритів призводить до помилкового сприйняття відстаней. У таких ситуаціях водій може не вчасно розпочати розгін перед світлофором, тому не встигне проїхати на сигнал, що дозволяє. Тоді терміново доводиться бити по педалі гальма. Різке гальмування негативно відбивається на роботі гальмівної системи, а також на підвісці авто. Але така дія згубна не тільки для машини, а й вкрай ризикована для водія. Тому потрібно вчитися гальмувати плавно та поступово, щоб підходити до перехрестя вже на мінімальній швидкості.
Від невірних рішень та неправильних дій не застрахований ніхто. Помилки керування трапляються абсолютно у всіх, тому над ними однозначно потрібно працювати. Складати іспит для отримання прав – це не найвідповідальніший етап. Важливо, щоб отримані під час навчання знання та навички сприяли впевненому водінню, відсутності помилок. Тому потрібно максимально відповідально поставитися до процесу навчання в автошколі, а потім більше практикуватися. Якщо ви оберете автошколу Авто-Дор, ви зведете кількість можливих недоліків до мінімуму.