Биття в кермо – це проблема, з якою стикаються багато водіїв, і вона може вказувати на різні несправності автомобіля. В автошколі Авто-Дор викладачі інструктори приділяють їй особливу увагу, оскільки вона значно впливає на керованість автомобіля.

Смикається кермо? Що перевіряють насамперед

Незалежно від того, відбувається биття при русі на швидкостях 40-60 км/год, 90-110 км/год або при гальмуванні, воно вказує на певні несправності в автомобілі. Розуміння загальних причин важливе для своєчасної діагностики та усунення проблеми, що підвищує безпеку та комфорт при водінні.

  1. Проблеми з підвіскою. Зношені амортизатори, пружини, кульові опори.
  2. Несправності у гальмівній системі. Деформовані гальмівні диски викликають вібрації не тільки при гальмуванні, а й під час руху.
  3. Проблеми з кермової системою. Зношені або кермові тяги або кермові наконечники.

Незалежно від конкретних умов, за яких виникає смикання, своєчасне виявлення та усунення забезпечує безпеку на дорозі. Регулярна діагностика та обслуговування автомобіля запобігає виникненню вібрацій та знижує ризик аварійних ситуацій.


Биття керма на швидкості 90-110 км/год

Рульові вібрації стають найбільш помітними та тривожними під час руху на швидкостях 90-110 км/год. Тремтіння не тільки викликає дискомфорт для водія, а й становить серйозну загрозу безпеці руху. Існують такі основні причини:

  1. Незбалансовані колеса.
  2. Зношені, деформовані чи пошкоджені шини
  3. Скривлені або пошкоджені колісні диски.
  4. Неправильне регулювання сходження та розвалу коліс.
  5. Неякісні шини, диски чи елементи підвіски.

Явище швидкості 90-110 км/год небезпечне тим, що погіршує керованість авто, робить його менш передбачуваним. Вібрації призводять до прискореного зносу шин, підвіски та кермової системи, що також підвищує ймовірність поломок. Крім того, вони викликають втому та зниження концентрації водія, що у свою чергу збільшує ризик втрати контролю над машиною. Тому треба якнайшвидше звернутися в сервіс для діагностики та ремонту.

Биття керма на швидкості 40-60 км/год

На швидкості 40-60 км/год явище може бути менш помітним, ніж більш високих швидкостях. Його основні причини аналогічні тим, що на швидкості 90-110 км/год. До них належать незбалансовані колеса, пошкоджені шини, деформовані диски, проблеми з підвіскою, несправність кермової системи.

Смикування при 40-60 км/год небезпечне тим, що знижує точність управління, що особливо критично в міських умовах, де потрібне часте маневрування. Навіть на порівняно низьких швидкостях, втрата контролю за автомобілем призводить до аварійних ситуацій.

Биття керма при гальмуванні

У цьому випадку знижується ефективність гальмування, що робить процес уповільнення автомобіля менш передбачуваним та контрольованим. Вібрації погіршують зчеплення шин із дорогою, особливо в умовах поганої погоди або на слизькій поверхні, збільшуючи ризик аварій. Явище вказує на можливі серйозні несправності гальмівної системи:

  1. Деформування або нерівномірне зношування гальмівних дисків.
  2. Нерівномірне зношування або пошкодження гальмівних колодок.
  3. Несправні або супорти, що заклинили.
  4. Неправильне встановлення нових гальмівних дисків або колодок.
  5. Деформовані маточини або колісні підшипники.

Рекомендується провести діагностику авто у спеціалізованому сервісі для точного визначення та усунення причин несправності. Якщо не усунути поломку, це може призвести до подальшого пошкодження гальмівних компонентів, збільшуючи витрати на ремонт та підвищуючи можливість повної відмови гальмівної системи.

Причини в залежності від ситуації

Щоб полегшити розуміння та діагностику, представляємо таблицю, яка містить основні причини биття керма в залежності від конкретних умов.

Причини 90-110 км/год 40-60 км/год Гальмування
Незбалансовані колеса Так Так Ні
Пошкоджені шини Так Так Ні
Деформовані диски Так Так Ні
Неправильне регулювання сходження та розвалу коліс Так Так Ні
Неякісні комплектуючі Так Так Ні
Деформовані гальмівні диски Ні Ні Так
Зношені гальмівні колодки Ні Ні Так
Нерівномірне знос гальмівних дисків Ні Ні Так
Проблеми із супортами Ні Ні Так
Неправильне встановлення гальмівних компонентів Ні Ні Так
Деформовані маточини або колісні підшипники Ні Ні Так

Таблиця систематизує причини несправності. Їхнє розуміння дозволяє вчасно вжити необхідних заходів для усунення поломок та підтримання оптимального стану автомобіля, що у свою чергу сприяє безпечному та комфортному водінню.

Дії водія

Коли водій стикається з биттям керма, важливо негайно вжити відповідних заходів для забезпечення безпеки на дорозі та запобігання подальшим пошкодженням автомобіля. Викладачі та інструктори школи водіїв Авто-Дор пропонують наступний покроковий план дій:

  1. Зменшити швидкість. За перших ознак треба сповільнитися і, якщо це безпечно, з’їхати на узбіччя або найближче паркування. Це дозволить мінімізувати ризик аварії та дасть змогу оглянути авто.
  2. Оглянути шини та диски. Перевірте шини на наявність видимих пошкоджень, таких як порізи, здуття або нерівномірне зношування. Також огляньте колісні диски на деформації чи тріщини.
  3. Перевірити тиск у шинах. Переконайтеся, що тиск у шинах відповідає рекомендованим значенням.
  4. Перевірити балансування коліс. Якщо візуальний огляд не виявив явних поломок, то, можливо, причина в незбалансованих колесах. Про балансування читайте докладніше у нашій статті.
  5. Оглянути підвіску та рульову систему. Перевірте стан підвіски та кермової системи.
  6. Звернутися до професіоналів. Якщо кермо продовжує смикатися після виконання вищезгаданих дій, зверніться до автосервісу для проведення комплексної діагностики.

Дотримуючись цих кроків, водій зможе забезпечити безпеку на дорозі та запобігти подальшим пошкодженням автомобіля. На автокурсах Авто-Дор ми навчаємо наших учнів правильної поведінки у таких ситуаціях, що допомагає їм почуватися впевнено та безпечно за кермом.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *