Туге кермо – неприємна несподіванка для будь-якого водія, особливо якщо раніше автомобіль не викликав подібних проблем. Коли керування стає важким, це викликає дискомфорт, а також створює потенційну загрозу безпеці на дорозі. У таких ситуаціях потрібно швидше розібратися в причинах та усунути їх, щоб зберегти контроль над автомобілем та уникнути можливих аварій. В автошколі Авто-Дор навчають майбутніх водіїв не лише основ безпечного водіння, а й звертати увагу на будь-які зміни в поведінці машини, які вказують на приховані несправності.
Чому кермо туго повертається: Причини та рішення
Туге кермо — це серйозна проблема, яка створює незручності та навіть небезпечні ситуації на дорозі. Якщо кермо потребує значних зусиль для повороту, це вказує на несправності різних систем автомобіля. Розберемо основні причини, з яких кермо може крутитися туго, і способи вирішення цієї проблеми.
Недостатній рівень рідини в гідропідсилювачі керма
Одна з найпоширеніших причин тугого керма – низький рівень рідини в системі гідропідсилювача. Гідропідсилювач допомагає водієві легко повертати кермо, створюючи додаткову силу. Якщо рівень рідини знижується, система не може функціонувати належним чином, що призводить до збільшення зусиль при повороті кермового колеса.
Рішення. Перевірте рівень рідини в бачку гідропідсилювача та за необхідності долийте її. Використовуйте лише рекомендовану виробником рідину, оскільки неправильна рідина може пошкодити систему.
Проблеми з насосом гідропідсилювача
Насос гідропідсилювача створює тиск для роботи системи. Якщо насос несправний або згодом у системі накопичилися забруднення, а також зносилися компоненти, це призводить до зниження ефективності роботи системи і, як наслідок, збільшення зусиль при повороті.
Рішення. Якщо рівень рідини нормальний, але кермо все одно тугий, можливо проблема в насосі. Його потрібно перевірити і, за потреби, замінити. Регулярна заміна рідини та перевірка стану системи також запобігають проблемам. Проведіть діагностику системи та за необхідності промийте або замініть її компоненти.
Знос ременя приводу насоса гідропідсилювача
Ремінь, що з’єднує насос гідропідсилювача з двигуном, може розтягнутися або зноситися. Якщо він зісковзує або недостатньо натягнутий, продуктивність насоса знижується. Тому потрібне збільшення зусиль на кермі.
Рішення. Перевірити стан ременя приводу. Якщо він розтягнутий чи зношений, його необхідно замінити. Також слідкуйте за правильним натягом ременя.
Проблеми з підвіскою та кермовим механізмом
Зношені або пошкоджені компоненти підвіски та кермового механізму також спричиняють незручності. Зверніть увагу на зношені шарніри, кермові тяги, кермові наконечники або підшипники.
Рішення. Провести діагностику кермового механізму та підвіски. Замінюють зношені чи пошкоджені компоненти.
Неправильний тиск у шинах
Низький тиск у шинах збільшує опір коченню і робить обертання кермового колеса важчим. Особливо помітно на низьких швидкостях, коли тертя між шинами та дорогою найбільше.
Рішення. Перевірити тиск у шинах та довести його до рекомендованих значень. Така проста дія суттєво покращує керованість автомобіля. Докладніше про тиск у шинах читайте у нашому матеріалі.
Проблеми з розвалом-сходженням
Неправильний розвал-сходження коліс призводить до збільшення зусиль при керуванні авто. Якщо кути установки коліс виходять за межі допустимих значень, це призводить до нерівномірного зносу шин та погіршення керованості.
Рішення. Провести діагностику та регулювання розвалу-сходження на спеціалізованій станції. Захід покращує керованість та знижує навантаження на кермовий механізм.
Туге кермо – це сигнал про те, що з вашим автомобілем щось не так. Вирішення проблеми потребує уважного підходу та своєчасних дій. Ігнорування цього симптому може призвести до більш серйозних наслідків і навіть втрати контролю над транспортним засобом. Слідкуйте за станом вашого авто, а також регулярно проходьте діагностику у професіоналів. У школі водіння Авто-Дор інструктори приділяють увагу навчанню водіїв навичкам, які допоможуть уникнути подібних ситуацій на дорозі та забезпечать безпечне керування автомобілем у будь-яких умовах.