Майбутньому водієві потрібно засвоїти ПДР, щоб скласти іспит і надалі не створювати аварійні ситуації. Дорожні знаки пріоритету, як і інші групи знаків, – важлива частина вивчення теорії. Вони неодноразово зустрінуться водієві.
Для чого потрібні дорожні знаки пріоритету
Викладачі автошколи Авто-Дор відповідально підходять до викладання теорії та відпрацювання практичних навичок. Інструктори допомагають кожному водієві засвоїти всі правила, у тому числі застосування дорожніх покажчиків. Кожен учень автошколи має вивчити дорожні знаки пріоритету. Вони регулюють черговість проїзду різноманітних доріг (наприклад, перехресть), а також можливість перетину проїзної частини в певному місці.
Форма знаків пріоритету
Дорожні знаки пріоритету – різноманітна група. Вони складно відстежити якусь закономірність, оскільки форма і колір може бути різними:
- Жовтий ромб (білий кадр). Тільки два засоби регулювання руху виглядають саме так: початок та завершення головної траси.
- Білий трикутник (червона рамка). Сім знаків пріоритету мають таку форму та колір, вони інформують про головні та другорядні магістралі.
- Трикутник білого кольору з червоною рамкою (перевернутою вниз своєю вершиною). Такий знак лише один, а його форма змушує водіїв звертати на нього увагу. Він регулює черговість проїзду перетину доріг. Якщо він стоїть на вашому шляху, ви пригальмовуєте і поступаєтеся проїзд будь-якому іншому транспортному засобу.
- Восьмикутний червоний щит. Таку форму має один із найважливіших покажчиків «STOP». Нестандартна форма виділяє його з-поміж інших.
- Біле коло з червоною облямівкою та синій прямокутник зі стрілками говорять про пріоритетність смуги проїзду перед іншою.
Кожен із знаків пріоритету регулює дорожній рух, а їх форма та колір змушують водія бути уважнішими до такої інформації.
Види
Дорожні знаки пріоритету, що регулюють взаємодію транспортних засобів на проїжджій частині, мають у своєму списку тринадцять пунктів. Це невелика група, але досить важлива.
Перетин або примикання другорядної магістралі
Дорожні знаки пріоритету, які вказують на перетин з другорядними трасами, виглядають схоже. Коли на трикутнику зображена Т-подібна дорога, це означає, що на наступному перехресті ви матимете перевагу. Інші знаки показують, як саме другорядна траса примикає до головної. Відмінність буде лише у тому, що магістраль приєднується з одного боку. Водій, який бачить таку інформацію, має перевагу, оскільки рухається головною.
Головна дорога
Це найпоширеніший знак пріоритету. Він актуальний на тих ділянках проїжджої частини, які мають перевагу над другорядними автотрасами, що примикають до них. Всі машини, які здійснюють проїзд головною, можуть рухатися без перешкод з боку машин на інших дорогах.
Часто “головна” ставлять перед перехрестям, при цьому відсутні якісь інші повідомлення. Це означає, що основна траса проходить прямо. Дія цього покажчика триває доти, доки водій не побачить такий самий покажчик, але з чорними смугами на ньому.
Кінець головної
Знак вказує водієві на те, що головна траса закінчилась. Після цього машина не має переваг перед іншими ТЗ і втрачає можливість безперешкодно проїжджати перехрестя. Важливо розуміти, що такий знак не вказує, що траса автоматично стала другорядною. Швидше за все, всі шляхи будуть рівнозначними. Це триватиме доти, доки на проїжджій частині знову не з’являться знаки «головна» або «поступися дорогою».
Рух заборонено (без зупинки)
Це посилена версія попереднього покажчика, і водій повинен зупинитися в обов’язковому порядку. Зупинка здійснюється перед в’їздом на перехрестя або спеціальною стоп-лінією. Найчастіше такий знак можна побачити перед тими ділянками, де видимість сильно обмежена або часто трапляються ДТП. Тому ігнорувати інформацію неприйнятно, оскільки це є небезпечним для життя водія та пасажирів. Також восьмикутний щит STOP ставиться перед залізничними переїздами. Тут зупинка потрібна для того, щоб водій переконався у відсутності поїзда, що рухається.
Перевага зустрічного або перед зустрічним рухом
Два знаки пріоритету, значення яких протилежне до іншого. Їх встановлюють лише на вузьких ділянках, коли одне ТЗ пропускає друге. Біле коло з червоною окантовкою інформує про те, що водій повинен пропустити машини, що рухаються зустрічною смугою. Це може знадобитися на мостах або місцях, де в даний момент проводиться ремонт. Синій квадрат із стрілками говорить про те, що пропускати повинні вас.
Поступитися дорогою
Такий знак встановлюють під час в’їзду з другорядної траси на головну. Він означає, що всі транспортні засоби повинні пропускати авто, які пересуваються головною. Виходячи з правил дорожнього руху, поступитися дорогою – це не починати рух, а також не продовжувати його в тих випадках, коли інші ТЗ (які рухаються головною) змушені зупинятися або швидко знижувати швидкість.
При цьому «поступися дорогою» не зобов’язує водія зробити зупинку перед тим, як виїхати на перехрестя.
Інформація, яку несуть ці покажчики, допомагає регулювати рух та уникнути зіткнення автомобілів на нестандартних ділянках трас. Потрібно розуміти, якщо на зустрічці вже є машини, їх потрібно пропустити. Лише після цього водій має право скористатися своїм правом руху.
Де встановлюють
Водіям важливо розуміти не лише значення дорожніх знаків, а й зону їхньої дії. Усі вказівники пріоритету встановлюють на перехрестях. Їхні розпорядження поширюються на все перехрестя, перед яким вони встановлені. Однак, є винятки, це – таблички 2.6 та 2.7. Їх встановлюють на проїжджій частині, де зараз проходять ремонтні роботи або на вузьких ділянках, мостах.
У межах міста дорожні знаки пріоритету встановлюють на відстані 50-100 метрів від перехрестя. Якщо автотраса не входить до складу населеного пункту, то відстань збільшується до 150-300 метрів. табличка під номером 2.1, яка вказує на головну, зазвичай дублюється на початку перехрестя.
Світлофори мають перевагу перед вказівниками пріоритету.
Наприклад, водій повинен починати рух на зелений, якщо цього вимагає світлофор. При цьому STOP втрачає свою силу і його вимогу водій не виконує.
Вивчення дорожніх знаків пріоритету входить у теоретичні заняття у школі водіння. Вони важливі не лише для водіїв, а й для пішоходів. Не треба нехтувати заняттями з теоретичної підготовки на курсах водіння, тому що до цієї інформації треба ставитися з граничною уважністю