Водії ставлять на свої автомобілі газові установки, бажаючи заощаджувати на паливі. Наскільки вигідніше їздити на газі, які ще плюси та мінуси є в установці ГБО на авто – розповімо докладніше.

Їздити «на газу»

Установка газобалонного обладнання – одне з найспірніших питань для автолюбителів. Найперший і найголовніший аргумент «За» – це, звичайно, економія. Про це замислюється чи не кожен водій, вкотре розплачуючись на заправці за бензин чи дизельне паливо. Противники переходу на газ знаходять відповідно безліч причин «Проти».

При ухваленні остаточного рішення треба враховувати і такі фактори:

  • пристойна вартість хорошого обладнання (вкладення грошей);
  • сам процес встановлення ГБО на авто складний і краще звертатися до добрих фахівців (вкладення грошей);
  • оформлення документів та інші нюанси (вкладення сил, часу, грошей).

Тому треба ретельно розглянути усі плюси та мінуси їзди на газі.

Переваги ГБО на авто

Фахівці виділяють кілька позитивних моментів при використанні газу від чисто меркантильних до загальнолюдських.

Економія на паливі

За результатами досліджень та спостережень досвідчених водіїв, економія виходить суттєва. Навіть якщо брати до уваги, що витрати газу вищі, ніж бензину (на 20%). Цифри скорочення витрат такі:

  • дизельні авто – 20-25%;
  • бензинові – 30% та вище.

Але щоб реально отримати таку економію, треба дотримуватися й інших умов:

  1. Авто має активно використовуватись. Для отримання відчутної вигоди машина повинна проходити щонайменше понад 15 тисяч кілометрів на рік).
  2. Машина має споживати багато палива. Лише 6-літровий витрата бензину малопотужного авто робить економію практично непомітною і недоцільною.

Згадуючи, що треба ще вкластися в установку ГБО, не треба давати обдурити приємними цифрами економії. Варто реально порахувати, скільки коштуватиме така процедура і коли окупляться всі витрати.

Збільшення ресурсу двигуна

При експлуатації ГБО на авто помічені такі позитивні впливи:

  • паливо надходить у циліндри у вигляді газу – найоптимальніший стан;
  • ніяких нашарувань на стінках камери згоряння;
  • не змиває захисну плівку з олії;
  • набагато повільніше утворюється нагар на свічках запалювання.

Зношування деталей двигуна зменшується (на 35-45%), масло довше залишається чистим і замінювати його можна рідше.

Менше шуму

Багато водіїв зауважують, що на газі двигун працює набагато тихіше, машина їде плавніше та стабільніше. Це з тим, що швидкість горіння газу нижче. За рахунок цього відбувається рух автомобіля без ривків, наприклад, при перемиканні передачі.

В автошколі «Авто-Дор» інструктори навчають курсантів плавному водінню автомобіля. Проте навіть вони зазначають, що авто на газі рухається стабільніше незалежно від уміння водія.

Екологічність

Важливим плюсом є те, що газ – чистіше паливо, ніж бензин. Викиди в атмосферу також набагато менш токсичні. Фахівці Bosch заявляють, що авто на газі за екологічними нормами поступається лише водневим двигунам та електромобілям.

Простота

Сучасні установки легкі у використанні – система сама сигналізує водієві про свою справність, кількість газу, що залишився в балоні. Водій може їздити як на бензині, так і на газі, комбінуючи всі плюси кожного способу:

  • на трасі, де важлива швидкість та розгони – на бензині;
  • містом – на газі.

Газ часто обирають таксисти – так економніше, при цьому поспішати таким водіям особливо нема куди.

Зменшена пожежо- та вогненебезпечність

Хоча саме на небезпеку вибуху чи пожежі вказують усі противники встановлення ГБО на авто, але це не так. Сучасне обладнання, якісно встановлене та правильно експлуатоване, набагато безпечніше, ніж той же бензиновий бак у разі пригод.

Недоліки їзди на газу

Найважливішим моментом, який може одразу ж налякати водія – це необхідність спочатку вкладати гроші.

Вартість первинних вкладень

Вартість ГБО 4- покоління з установкою буде не менше 500 доларів. Ці гроші доведеться вкласти відразу і повертатися вони будуть, залежно від інтенсивності їзди, трохи більше ніж півроку.
Також зростають витрати на обслуговування: газову систему потрібно буде також контролювати та перевіряти. ТО має проводитись приблизно кожні 10-15 тисяч кілометрів. Втім, обравши хорошу, якісну систему ГБО на авто можна не переймається – обслуговування не буде дорогим, та й додаткових ремонтів не потрібно.

Зниження потужності

Під час експлуатації авто на газі відбувається зниження потужності двигуна приблизно до 20%, що особливо помітно на інтенсивному – «газ у підлогу». Пояснюється це тим, що газ горить повільніше, ніж бензин.

Об’єм багажника та вага машини

Дуже важливий мінус – балон-циліндр займає місце в багажнику, а тороїдальний балон – місце, в якому зазвичай розміщується запасне колесо. Деякі водії просто возять запаску у чохлі у багажнику. Але в результаті: корисний об’єм багажника зменшується приблизно на 40%. Що буде дуже відчутно, якщо водій звик, наприклад, їздити із сім’єю на відпочинок автомобілем.

Без бензину ніяк не обійтися

Запускати взимку двигун все одно доведеться на бензині. Фахівці рекомендують спочатку трохи прогріти двигун, а потім переключитися на газ. Пояснюється це тим, що під час запуску на газі холодного двигуна значно скорочується термін експлуатації редуктора. Тож у баку бензин має бути завжди.

І ще…

Окрім цих недоліків, є й інші неприємні моменти, з якими доведеться зіткнутися власникам авто із ГБО:

  • недостатня кількість газових заправок – необхідність планувати свій маршрут з огляду на це;
  • на деяких стоянках заборонено ставити авто із газом;
  • обов’язково треба оформляти документи на встановлення;
  • складно буває продати таке авто та інші.

Отже, якщо водій вирішує, чи варто ставити ГБО на авто – треба ретельно зважити всі за і проти, порахувати, коли окупляться первинні вкладення та наскільки явною буде економія.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *