Для кожного водія саме непросте час, з точки зору обслуговування машини і безпеки вождения – зима. Такі очікувані погодні сюрпризи як метелі і гололед завжди застають автомобілістів врасплох. У статті зібрані поради, які дозволяють максимально безболезненно увійти в холодну пору і навчити вас як їздити зимою.

Підготовка автомобіля

Прежде всього потрібно позаботитися про стан транспортних засобів. Щоб максимально підготувати машину до грядущим морозним дням, необхідно виконати ряд обов’язкових дій.

Обновление резины

Забудьте про літню резину, якщо не хочете попасти в ДТП в перший же зимовий виїзд. Автомобіль потрібно обов’язково переобути в зимовий варіант і важливо міняти шини комплексно, то є відразу чотири колеса. Використання всесезонной резини не самий безпечний вибір для сніжної зими. Тому на цьому краще не економити, так як якісні зимові шини прослужать вам не один сезон. Якщо ж ви пускаєте цей пункт і залишилися на літній резині – подальші поради не мають значення.

Заміна технічних рідин

Експерти рекомендують виробляти заміну масла в двигуні, якщо після останнього техогляду пробіг складе більше 8 тисяч кілометрів. Бажано також перед холодами залити новий антифриз, особливо якщо помітні зміни в кольорі рідини, помутніння або поява хлоп’ів.

Не забувайте змінювати омиватель для стекла на зимовий варіант, так як звичайний може замерзнути, тим самим створивши більші неудобства.

На що звернути увагу

Перевірка справності печі та вентилятора теж цілком нормальна процедура підготовки. Для вирішення проблеми в більших морозах можна також обробити дверні замки полімерної силіконової змазкою.

Зимою потрібно ретельно стежити за працездатним акумулятором, так як навантаження на нього істотно збільшується. Якщо поїздки не довгі, то АКБ не встигає зарядитися, тому в морозний час більш уважно підходьте до питання її заряду. Про те, як слідувати за акумулятором у мороз, читайте тут.

Что приобрести?

Важливим аспектом для водіїв є наявність «зимнього комплекту», до якого можна віднести такі пристосування:

  • щетка для снятия снігу;
  • скребок для боротьби со льдом;
  • небольшая лопата для расчистки снежного покрова навколо авто;
  • спеціальні салфетки для протирання стекол;
  • смазка для ущільнювачів і розморажувач замків.

Точно покладіть «зимній набір» в багажник автомобіля так, щоб він завжди був «під рукою».

Нужно чи прогрівати?

Нагадуємо і про важливість прогріву двигуна в зимовий час. Деякі водії вважають, що для сучасних моделей машин це не обов’язково, так як електроніка самостійно адаптує роботу мотора під конкретні умови. Така думка не зовсім правильна, так як прогріти двигун зимою необхідно у зв’язку з підвищенням в’язкості технічних рідин при мінусових температурах. Тому виробляти цю маніпуляцію однозначно надо, так як навіть всесезонне масло загустевает при охолодженні і запобігає повноцінній роботі маслонасоса.

Попереднє час для розігріву автомобіля залежить від температури повітря:

  • від +5 до 0 достатньо 1-2 хвилин;
  • з 0 до -10 понадобиться близько 3-х хвилин;
  • від -10 до -20 градусов прогрів протягнеться 5-6 хвилин;
  • при температурі -20 і нижче прогрівати авто потрібно приблизно 10 хвилин.

При цьому майте в виду, що прогріти двигун потрібно не до оптимальної, а до робочої температури, яка стартує від 50 градусов. Дотримання цих правил запобігає пошкодженню деталей автомобіля.

Как ездить зимой: правила безпечного вождения

Питання про те, як їздити зимою, задають собі навіть досвідчені автомобілісти, не кажучи вже про новичках. Даже інструктори автошколи захищаються зимового вождения, так як в такий час робота з учнями вимагає більшої концентрації. Для безпеки наших читачів «Авто-Дор» зібрав найважливіші і корисні правила переміщення в такий період.

  1. Плавность. Зима не прощає різьких рухів рулем або ривкових нажатих педалей. Якщо у вас механічна коробка передач – переключення швидкостей теж повинно бути плавним і закономірним. Любое ваше действие должно быть продуманным и спокойным. Особливо небезпечно виконувати різькі маневри на поворотах, так як це чревато заносом.
  2. Безопасная дистанция. Дорога зимової переважно скользкая або заснеженная. Тому дистанцію між вашими і сусідніми автомобілями потрібно збільшити. Деякі водії вважають, що вона повинна бути мінімум в 2 рази більше, ніж у літній період. Хто-то радить збільшити її на 8 разів. Однак кращим рішенням буде перевірка гальмівного шляху вашого автомобіля в екстремальній погоді та визначення його тривалості. Це дозволить вам визначити оптимальний варіант дистанціювання.
  3. Умение тормозить двигателем. Процес торможення в зимовий час необхідно здійснювати поступово за допомогою плавного скидання газу. Найкращий варіант – зниження швидкості за рахунок переключення на знижену швидкість. Якщо не маєте такої практики – потренируйтесь заздалегідь. Коротко про те, як гальмувати двигуном, читайте тут.
  4. Скоростной режим. Якщо розгон автомобіля буде значно перевищений, то ніяка дистанція не допоможе миновать ДТП.
  5. Грамотная парковка. Найкраще не паркуватися під углом і занадто тісно до інших машин, це дозволить вам і вашим «соседям» уникнути дрібних пошкоджень.

Как ездить зимой, убегая заносов? Щоб авто не виявилося на обочині або на зустрічній смузі, врахуйте наступне:

  • перед поворотом заздалегідь сбрасывайте скорость;
  • вибрати оптимальний темп для спусків і підйомів;
  • звертайте увагу на те, як ведуть себе інші учасники дорожнього руху;
  • після остановок плавно стартуйте.

Користуючись цими порадами, водії зможуть відчувати себе впевнено при виїзді на зимову трасу.

Привод має значення?

Передньоприводні автомобілі в умовах зими виїжджають у заднеприводных. Перевага всього переднього приводу полягає у вигідному розташуванні провідних коліс відносно центру тяжкості, що зменшує ймовірність заносів на скользку дорогу. Також важливо, що провідна передня вісь в такому випадку є більш завантаженою, так як тут розташований двигун і сам водій. Це позитивно впливає на управління автомобілем у складних умовах на дорозі. А ось як їздити зимою на задньому приводі – це велике питання і підвищений ризик.

Повний привод має особливі характеристики в порівнянні з іншими видами. Однак головне його переваго – більш впевнене початок руху. Тот факт, що чотири колеса мають найбільшу площу зчеплення зі скользкою поверхнею, чим два – неоспоримо. Але проведені одним відомим журналом тестування повноприводних авто в зимових умовах показали, що це все не панацея і більша роль все-таки грає якісна резина. Тому однозначно стверджувати, що повний привід абсолютно переважає передній і задні приводи в зимовий період, не зовсім правильно. При такому сравнении потрібно ще враховувати багато факторів.

Сезонность вещи закономерная и предсказуемая. Тому водій завжди може заблагочасно підготувати свій автомобіль і прокачати свої навики. Знання про те, як їздити зимою сприяють більш комфортному вожденню. Полагаємо, що зібраний матеріал буде вам полезен і допоможе запобігти неприятності на дорозі.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *