ДТП взимку нікого не здивуєш, це досить часте явище. Але водій може уникнути неприємностей, якщо підготує авто до зими і дотримуватиметься правил поведінки на дорозі в зимовий період.
ДТП взимку: причини та профілактика
Зимовий час додає водіям клопоту та проблем. Починаючи з ранкових спроб відкопати автомобіль з-під снігу і закінчуючи вечірніми процедурами захисту скла всередині салону від утворення конденсату.
Найбільше неприємностей взимку завдають:
- зледеніння скла, примерзання двірників, гальмівних дисків, замерзання паливних елементів та інших частин авто;
- нечищені дороги, лід, сніг;
- снігопад, погана видимість.
На зимових дорогах легко втратити керування, авто йде в замет і добре, якщо це закінчиться лише пошкодженою фарбою на корпусі. Скориставшись нашими правилами, можна безпечно проїздити всю зиму. Якщо, звісно, вам не трапляться на дорозі несвідомі водії.
ТОП-7: правила поведінки водіїв на дорозі взимку
Тут зібрані найважливіші вимоги, виконуючи які ви зможете уникнути неприємних подій.
1. Підготувати своє авто до зими
Літні шини на зимовій дорозі можуть призвести до занесення та втрати керованості авто. У нічні холоди можуть замерзнути рідини та сісти акумулятор, що вимагатиме вранці тривалих процедур приведення машини до робочого стану.
Тому досвідчений водій завжди, до настання холодів, змінює шини на зимові, а масло, омивач та інші рідини – на склади, призначені для використання за низьких температур.
Навіть проти зледеніння скла є свої способи боротьби. У програму навчання в автошколі «Авто-Дор» у Харкові включені поради та лайфхаки для майбутніх водіїв: як відкрити замерзлий замок, попередити примерзання двірників та дверей, як їздити у ожеледицю та інші нюанси.
2. Бути у всеозброєнні
Лопата, щітки та скребки для снігу – це ті речі першої необхідності, які треба придбати до зими. Якщо акумулятор старий, краще його перевірити та дозаправити. Також у багажнику варто тримати дроти, щоби можна було «прикурити» від чужого акумулятора.
Будучи за кермом, не надягайте об’ємні речі та шапки, які можуть перешкодити керувати авто або реагувати на обставини. Нерозторопність та неоперативність також можуть призвести до ДТП узимку.
3. Змінити стиль водіння
Усі агресивні водії, лихачі та гонщики повинні перекваліфікуватися у спокійних та врівноважених, адже саме від різкості водіння та невиправданих маневрів машина втрачає керування. А так недалеко і до ДТП – узимку треба їздити плавно та відповідально. І це правило не залежить від моделі авто та встановлених систем безпеки.
4. Жодних різких маневрів
Якими б не були шини, на льоду ковзатиме будь-який – і в результаті аварія. Саме взимку відбуваються наймасштабніші ДТП. Тому при їзді зимовими дорогами:
- Не можна різко тиснути на гальмо. Блокуються колеса та машину несе. Не думайте, що ABS вас врятує – гальмівний шлях може бути в рази більшим. Краще взагалі не дати спрацювати цій системі. Гальмувати треба так: плавно тиснути на гальмо, а коли колеса починають блокуватися – відпустити, і знову плавно натиснути на педаль. Не крутіть кермом, щоб пригальмовувати на рівних колесах.
- Гальмуйте двигуном.
- Жодних різких маневрів кермом. Ті ями, які ви влітку різко об’їжджали, щоб поберегти колеса та машину, взимку так об’їжджати не можна. Побачивши слизьку ділянку дороги, краще не згортайте, а їдьте прямо, різко не газуючи. Якщо занесе на порожній вулиці, не панікуйте. В цьому випадку можна заїхати в кучугуру, якщо немає іншого виходу. Однак, пам’ятайте, що на жвавих трасах ДТП взимку буде масштабним.
- Не обганяйте. Дороги за містом не завжди добре очищені від снігу. Достатньо потрапити колесами на неочищену або крижану ділянку і при цьому додати газ – замет забезпечений. Добре, якщо вас не викине на стрічну смугу. У такому разі ДТП узимку – неминуче.
І ще – стартувати на засніжених дорогах краще одразу з другої передачі, додавши обертів двигуну. Так можна уникнути пробуксовування коліс.
5. Підвищена увага та максимальний огляд
У ДТП взимку легко потрапити через погану видимість. Снігопад, запотівання скла, двірники, що не справляються, можуть призвести до того, що водій просто не бачить всю дорожню ситуацію.
Тому перед виїздом треба ретельно очистити машину від снігу (навіть на даху) та льоду, а на дорозі авто позначити яскравіше, увімкнувши протитуманки та ближнє світло.
6. Не панікувати чи що робити, якщо «несе»
Взимку особливо важливо вести машину без метушні і не крутити кермом без потреби. Якщо машину все ж таки заносить, необхідно:
- Повернути кермо в той бік, куди заносить авто і відразу повернути його у вихідне положення, щоб не понесло в інший бік.
- Не гальмувати.
- Якщо вже занесло, кидаємо газ і чекаємо, поки авто почне повертати. При цьому не поспішаємо «довертати» і не смикаємо кермо.
- Працювати газом слід так:
- передньопривідна машина – трохи додати;
- задньопривідна – дотримуватися але не кидати;
- повнопривідна – можна трохи додати чи тримати як було.
Ви застосували всі запропоновані способи, а авто не вийшло із замету? Тоді, головне завдання – зупинитися якнайбезпечніше.
Якщо навчатися в автошколі взимку, то з інструктором можна відпрацювати навички виходу із замету. Під час занять на автокурсах «Авто-Дор» це роблять на автодромах.
7. Ввічливість та взаєморозуміння
Взимку можна і перестрахуватися: поступитися дорогою і пропустити транспорт, не поспішати і не обганяти, навіть якщо в іншу пору року ви цього не практикували. Адже важливіше не допустити аварії, аніж похвалитися авто чи бути першим на дорозі.
ДТП взимку трапляються з різних причин, і їх набагато більше, ніж в інші пори року. Тому кожен водій, який виїжджає на авто в зимовий період, має бути підготовлений, гранично уважний та холоднокровний. Втрата управління і замет може статися з будь-якою машиною, головне – вчасно це припинити, а краще – не допустити. Якщо все ж таки ДТП взимку сталося, необхідно знати як поводитися у разі аварії.