Час наближається до зими, а значить, для багатьох автовласників постає актуальне питання – як підготувати машину до холодної пори року, а також – як і яку вибрати зимову гуму.

Зимова гума та її особливості

Деякі вважають за краще взимку зовсім не їздити, залишаючи стояти автомобіль у гаражі або на критому паркінгу на весь період холодів. Але іншим, плануючим продовжувати їздити, варто задуматися над підготовкою машини, а найголовніше – над вибором зимових покришок.

Зимові шини сильно відрізняються від літніх як за складом, так і поверхнею протектора. Фахівці автошколи Авто-Дор рекомендують не їздити на літніх шинах взимку, навіть якщо зима тепла. Літня вже за мінус п’яти втрачає зчеплення з асфальтом, що може призвести до аварії.

Коли треба перевзуватися – ми вже знаємо, а ось вигідніше купувати покришки саме після холодного сезону, на початку весни. Тоді ціни на неї приємно падають. Але якщо забули про зимові шини і судомно почали шукати перед холодами – треба бути готовим до того, що це обійдеться дуже в пристойну суму.

Як вибирати правильно

При великій кількості пропозицій легко можна загубитися, але оскільки їздити доведеться потім на тому, що купили, поставтеся до процесу відповідально.

Існує кілька основних критеріїв вибору.

Розмір

З одного боку немає нічого складного – ставте з таким самим діаметром, як у літніх літніх. Але є важливий момент: якщо для літа максимально можливий радіус покришок допомагає машині краще триматися на дорозі та входити в повороти, то взимку можна (бажано!) взяти менший радіус.

Головне – вибрати зимову гуму з таким радіусом, який вказано у документації виробника, а не імпровізувати.

По ширині покришки також можна взяти вужчі, ніж літні. Менший розмір та ширина дозволять трохи заощадити. Крім того, на зимових дорогах вони поводяться краще.

Шипи чи не шипи

Помилково вважати, що шипи – це якраз найкращий вид зимових покришок, який підходить усім поспіль. Насправді треба орієнтуватися, де планується колесити взимку, а потім вибирати відповідну модель.

Якщо основна частина часу – це буде їзда містом та асфальтом, то шипи брати не варто. Краще придбати «липучку» – так називаються покришки зі спеціальним складом та протектором. Вони ніби липнуть до дорожнього покриття. Якщо ж їздити на шипованих шинах, то вони дуже швидко зношуються (на асфальті в 5-8 разів швидше, ніж бездоріжжям).

Покришки для автомобіля, який багато колеситиме по снігу та зледенілих дорогах, повинні бути з шипами. Їхня форма не відіграє важливої ролі. Стандартний шпилька має форму гвоздика, це – міцний, дешевий варіант.

Протектор

Малюнок протектора може бути:

  1. Стандартний, симетричний. Непогано поводиться на снігу та льоду. Але поганий при «каші» з снігу, що тане, і реагенту.
  2. Спрямований. Ставити покришку треба в одному напрямку, вказаному на ній. Такі шини гарні за будь-яких зимових умов, але досить галасливі і не для швидкісних поїздок.
  3. Ненаправлений, асиметричний. Найприйнятніший варіант, що добре показує себе на будь-яких зимових дорогах, але найдорожчий.

Купуючи б/у гуму, обов’язково пам’ятаємо, що протектор повинен залишатися не менше 7-8 см.

Виробник

Усі автолюбителі кажуть, що:

  1. Якщо є гроші, треба купувати нову гуму іноземних виробників.
  2. У разі, якщо грошей не так багато – аналогічну, але б/в у хорошому стані.
  3. Якщо грошей обмаль – можна вибрати зимову гуму і вітчизняного виробника, хоча особливого комфорту не варто чекати.

Найкращі іноземні виробники:

  • Michelin;
  • Nokian;
  • Bridgestone;
  • Gislaved;
  • Goodyear;
  • Continental;
  • Hankook.

Відчизняний виробник:

  • Rosava.

Білоруська:

  • Білшина.

Яку вибрати зимову гуму та бренд віддати перевагу, варто порадитися з досвідченими водіями та фахівцями.

Поради як вибрати зимову гуму

Перед тим, як вибрати гуму для зими, щоб не викинути даремно гроші, варто врахувати таке:

  • Потрібно дивитися дату виробництва. Торішня гума, звичайно ж, дешевша, але за рік ресурс покришки падає на 3-5%. Значить, зноситься швидше. Не беріть гуму старшу за три, максимум чотири роки.
  • Жодних тріщин «віку» на корді покришки не повинно бути.
  • Хто планує ставити шиповану гуму, повинен знати, що її потрібно обкатати. Перших кілометрів 500-1000 не їздите вище 80 км/год та ніякого екстреного гальмування.
  • Добре розглядайте б/в шини перед покупкою.

І останнє: якщо плануєте їздити взимку багато, то не варто скупитися, а краще одразу вибрати хорошу гуму, яка довго прослужить.

Отже, вибрати зимову гуму не так і складно, якщо бути уважним, прискіпливим і дотримуватися наших порад. Не давайте продавцям обдурити себе, від стану гуми залежить безпека.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *