Для кожного автолюбителя, який цінує особистий комфорт під час поїздок, клімат-контроль та кондиціонер – важливі складові. У чому між ними різниця, що краще купувати?

Як охолоджувався салон: трохи історії

Раніше салон авто охолоджувався звичайною вентиляцією. Всі напевно бачили в машинах кутове скло, яке можна було повернути – це і був перший варіант охолодження.

Потім в Америці створили першу систему охолодження, яка забирала на себе майже половину потужності двигуна. Ставили такі системи лише на найдорожчі лімузини. У Європі ж страждали від спеки і до 80-х навіть не думали, як це виправити.

Зараз кондиціювання салону йде практично у всіх машинах, а в авто вище класом або VIP комплектацією ставлять систему контролю за кліматом в салоні.

Кондиціонер

Яким його вигадали, таким практично і продовжує бути – основна технологія не змінилася. В основі процесу охолодження – властивості деяких речовин при випаровуванні та конденсації забирати чи віддавати тепло. Подібних систем довкола нас багато. У тому ж авто таким же шляхом охолоджується двигун, у квартирах холодильники, кондиціонери до приміщень. Всі ці пристрої працюють за одним принципом.

У машині кондиціонер «забирає» 5-15 кінських сил потужності двигуна, тому якщо двигун надто навантажений, кондиціонер вмикати не рекомендується.

Будова:

  1. Компресор – головний насос, що хитає фреон. Він створює тиск для згущення пари фреону і перетворення його знову на рідину.
  2. Конденсатор з вентиляторами – пристрій ставлять за радіатор, ближче до обдування повітрям. У ньому охолоджується фреон після згущення. Водію варто регулярно їх перевіряти та чистити, оскільки вентилятори періодично можуть засмічуватися.
  3. Випарник – фреон випаровується, стаючи холодним, і віддає свій холод у салон через вентиляцію.
  4. Фільтри для відведення зайвої вологи та захисту від сміття.

Клімат-контроль та кондиціонер працюють тільки при працюючому двигуні.

Контроль за кліматом

Це вже цілий комплекс із управління температурою в салоні. Конструкція включає такі вузли:

  1. Обігрівач (пічка) – гріє повітря салону в холодну пору року.
  2. Охолоджувач (того самого кондиціонера).
  3. Система повітровідводів – розміщена по всьому салону, виконує ряд функцій, окрім охолодження/опалення салону. Це – обдування скла, розподіл повітря по салону, направлення його в потрібні частини.
  4. Датчики – зчитування показників температури, вологості, забруднення.
  5. Електронне керування – центр системи. Приймає показання від датчиків та коригує роботу інших елементів системи.

Багато фахівців порівнюють клімат-контроль та кондиціонер з інжекторним та карбюраторним двигунами. Так, щоб легше було керувати кліматом, кондиціонеру додали датчики, приводи та «електронні мізки».

Клімат-контроль та кондиціонер: відмінності

Головна відмінність – у виконуваних функціях. Якщо кондиціонер тільки охолоджує повітря, система контролю клімату виконує набагато більше роботи: охолоджує, нагріває, підлаштовує, контролює.

Чим ще відрізняється клімат-контроль і кондиціонер?

  • Кожен автолюбитель вибирає собі, що йому краще. Однак дуже зручно, що клімат-контроль може створювати різну температурну обстановку для водія і пасажира, що сидить попереду. Стандартний кондиціонер цього зробити не може.
  • Різна кількість датчиків. У кондиціонері їх менше, вони відповідають лише за подачу сигналу компресору на включення-вимкнення. Система клімату постійно контролює стан повітря в салоні (багато датчиків) та сама підлаштовує все, що потрібно.
  • Часто люди скаржаться, що через кондиціонер застудилися. Клімат-контроль обмежує можливість вибору занадто низьких або високих температур. Щоб не захворіти влітку, фахівці автошколи Авто-Дор рекомендують ставити температуру не нижче п’яти градусів, ніж за бортом.
  • У машині з кондиціонером (пічкою) при нагріванні або охолодженні салону водій повинен сам рухати дефлектори (напрямні обдування), регулюючи, що саме треба обдувати. Якщо стоїть клімат-контроль, система сама визначає як змінювати параметри. Він зігріє ноги людям, направить в обличчя водія тепле повітря для максимального комфорту їзди в холодну пору, не забуде обдути шибки, щоб не запітніли.
  • Клімат-контроль економічніший за рахунок нижчої витрати енергії, а значить і палива.
  • Вартість теж різна: складніша клімат-система значно дорожча, ніж автокондиціонер.

І головна, але найчастіше вирішальна відмінність: при виході з ладу кондиціонера його можна відремонтувати набагато легше і дешевше, ніж систему керування кліматом.

Отже, клімат-контроль та кондиціонер створені, щоб створювати комфорт у салоні машини. Контроль за кліматом – більш досконала та проста в управлінні система, але й дорожча, а кондиціонер вже є стандартом для більшості водіїв та пасажирів. Отже, якщо система контролю кліматом дешевшатиме, то автолюбителі вибиратимуть саме її. Так як ніхто не відмовляється від найкращого.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *