Часто водіїв-початківців цікавить чи можна їздити на нейтралці машинам з механікою та автоматом, навіщо це взагалі потрібно і чи доцільно.

Звідки взялася їзда на нейтралці

Раніше інструктори старого загартування вчили своїх учнів вичавлювати зчеплення та гальмо одночасно, щоб не затихнути. Далі треба було вимикати передачу та підкочуватися до стоп-лінії перед перехрестям без увімкненої швидкості. Оскільки ця дія дуже проста і зрозуміла, то учні так їздили і продовжують їздити у своєму подальшому житті. А ще гірше – радять іншим водіям саме такий зручний спосіб підкочуватись до світлофора чи спускатися з гори.

Для тогочасного транспорту, можливо, такий спосіб водіння підходив. Адже двигуни були ненадійні та легко глухли на низьких обертах. Але зараз навіть бюджетні варіанти машин легко впораються з будь-якими випробуваннями, тому питання «чи можна їздити на нейтралці» дуже актуальне.

Досвідчені інструктори автошколи Авто-Дор говорять про те, що їздити в такий спосіб небезпечно. Машина втрачає керованість, і щоб щось зробити – підгазувати, згорнути і взагалі виконати якийсь маневр, потрібно спочатку включити передачу, а вже після цього буде доступна педаль газу. В умовах, коли кожна секунда на рахунку відключати передачу дуже небезпечно. Особливо аварійнонебезпечний рух без передачі за поганих погодних умов. Машина стає нестійкою, її легко може занести.

Накатом чи нейтралці – у чому різниця?

Багато хто плутає поняття «накатом» і з вимкненою передачею – тобто на нейтральній швидкості (становище ручки передач посередині).

Рух накатом – це коли машина на певній передачі котиться без додаткового натискання педалі газу. Оберти поступово падають, машина сповільнюється. Це поняття прямо співвідноситься з гальмуванням двигуном, що рекомендується застосовувати на спусках.

Економія бензину

Саме якщо їхати накатом, виходить реальна економія бензину. Все просто – коли педаль газу не натискається, бензин перестає подаватися, а витрата палива становить практично нуль літрів. Багато хто вважає, що і рух на нейтралці такий самий економний. Але це не так, транспорт із вимкненою передачею все одно продовжує працювати – зберігаючи та підтримуючи неодружені обороти. При цьому, звичайно, не така велика витрата палива як при прискоренні, але й не нульова. Якісь літри три на сто кілометрів доведеться все одно витрачати.

Ресурс двигуна

Фахівці кажуть, що рух накатом зменшує прогорання олії. Це збільшує ресурс та час життя двигуна.

Для машин з автоматом

Водії, що тривалий час катаються на механіці і пересідають на ТЗ з коробкою автомат, відразу цікавляться, чи можливо економити паливо, включаючи нейтралку. Заощаджувати в такий спосіб паливо, як ми вже розібрали вище, не вдасться.

Звичайно, нейтральну передачу можна включити (з «D» на «N»), але назад перемикати на «драйв» не варто. Спочатку треба повністю зупинити машину, і лише потім вмикати режим.

Крім того, переведення на нейтральну передачу взагалі сильно шкодить коробці передач. Тому, щоб не ремонтувати АКПП раніше, краще не зловживати «N» режимом.

Цей режим потрібний:

  • для буксирування авто;
  • під час обслуговування;
  • для того, щоб витягнути авто, що застрягло, шляхом розгойдування.

Інші варіанти використання нейтралки не схвалюють ні виробники, ні автофахівці.
Рух накатом на автоматі виконувати надзвичайно просто. Розумний автомат не дасть заглухнути двигуну, самостійно знижуючи передачу.

Отже, рух накатом – корисний та економічний. А ось на нейтралці їздити не рекомендують ні досвідчені водії, ні інструктори, ні виробники і тим більше – працівники СТО. Якщо ще практикуєте такий варіант – саме час удосконалити свій стиль водіння.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *