Водій повинен бути уважним постійно та звертати увагу на розмітку та знаки. Але це не завжди. З цієї причини на дорозі часто встановлюють так званого поліцейського. Ця хвиля потрібна для того, щоб водії знижували швидкість на деяких ділянках. Як правильно здійснити переїзд лежачого поліцейського, щоб не постраждав автомобіль та пасажири?
Що таке лежачий поліцейський
Переїзд лежачого поліцейського обов’язково розбирають у школі водіння. Зазвичай інструктори пояснюють усі нюанси та показують на практиці, як правильно подолати цю перешкоду. Викладачі автошколи Авто-Дор обов’язково надають всю необхідну інформацію.
Що ж таке лежачий поліцейський і чому для нерівності на дорозі обрали таку цікаву назву?
Лежачий поліцейський – це назва, яку використовують уже багато років, вона прийшла до нас із Великобританії. Зрозуміло, що поліцейським його почали називати через те, що призначення цього елемента – примусове зниження швидкості для регулювання руху авто та безпеки на дорогах.
Штучна дорожня нерівність – ось офіційний термін для такої перешкоди.
Нерівність розташовується перпендикулярно до дороги. Завдяки цьому елементу дорожнього покриття кожен водій зменшуватиме швидкість перед такими ділянками. З цієї причини уповільнений переїзд лежачого поліцейського убезпечить не лише пішоходів, а й інших учасників руху. Як правило, штучна дорожня нерівність монтується поблизу шкіл, університетів, інтернатів або перед нерегульованими пішохідними переходами.
Хвиля на дорозі стане на заваді як для недорогих машин, так і для авто вищого класу. Знизити швидкість будуть змушені усі водії незалежно від класу транспортного засобу. Крім того, така нерівність уповільнює рух у будь-який час доби та за будь-якої погоди.
Переїзд лежачого поліцейського: помилки
Ви можете спостерігати як здійснюють переїзд лежачого поліцейського інші автомобілі. Проте для повного розуміння процесу треба самому практикуватися.
Спершу відзначимо грубі помилки, яких часто допускають водії:
- Гальмують поблизу самої хвилі або прямо на ній. Така дія може спричинити занесення машини через більшу силу притискання транспортного засобу до перешкоди на дорозі.
- Не реагують на перешкоду. Не можна просто їхати, як нічого не бувало, оскільки це загрожує виникненням несправностей. Можуть постраждати як стійки, важелі, підшипники, амортизатори, а й гальмівна система.
- Переїзд лежачого поліцейського однією стороною машини. За такого маневру висока ймовірність пошкодження колісних дисків.
- Занадто повільний проїзд. Деякі водії зупиняються перед хвилею, потім знову починають рушати і поступово переїжджати. Це може створити аварійну ситуацію, оскільки можливе зіткнення з авто, яке слідує за вами, до того ж така повільність дратуватиме інших водіїв.
Не варто зациклюватися на виконанні маневру. Пам’ятайте, яку місію виконує ця перешкода. Тому дивіться на дорогу попереду та по сторонах, стежте за пішоходами.
Правильний переїзд лежачого поліцейського
Що робити не слід, вже зрозуміло. Але як правильно переїжджати? Ось алгоритм дій водія:
- Готуватись до подолання перешкоди треба заздалегідь, коли побачили відповідний дорожній знак.
- Як тільки побачили хвилю, починайте знижувати швидкість до 12-15 кілометрів на годину.
- Починайте гальмувати приблизно на відстані двох метрів до нерівності.
- Тільки за півметра відпустіть гальмо, тоді машина підніметься трохи нагору і плавно заїде на неї.
- У момент, коли обидва передні колеса вже подолали хвилю, а задні ще не встигли заїхати на нього, потрібно ще раз натиснути на гальмо. Це дозволить притиснути передню вісь до дороги, а задня при цьому розвантажиться.
Плавний переїзд поліцейського дозволить уникнути аварійної ситуації або несправностей вашого авто.
Якщо водій не помічає наперед штучну нерівність, то в такому випадку треба діяти дуже швидко:
Потрібно загальмувати.
- Приблизно за 2 метри до нерівності відпустити гальмо та вичавити газ.
- Після успішного переїзду передніми колесами треба прибирати ногу з газу і знову гальмувати.
- За такого маневра здається, що машина перестрибує перешкоду.
Особливості маневру на автоматі та механіці
Всі автомобілі діляться на дві групи: з механічною або автоматичною коробкою. При цьому є відмінності в керуванні автомобілем. З цієї причини потрібно з’ясувати, чи відрізняється переїзд лежачого поліцейського на механіці та автоматі.
Проїзд з механікою
Машиною з МКП управляти трохи складніше. Але немає нічого неможливого, навіть якщо потрібно здійснити переїзд хвилі на дорозі.
Про перешкоду автомобілісти дізнаються заздалегідь, оскільки про це повідомляє дорожній знак. Це дозволяє підготувати свій автомобіль на механіці до маневрів.
- Перед тим, як під’їхати ближче до нерівності, треба скинути швидкість.
- На механіці поступово перемикають передачі від більшої до меншої.
- Потрібно діяти оперативно, оскільки за кілька метрів до штучної нерівності швидкість машини має перевищувати 15-20 кілометрів на годину.
Якщо ви намагатиметеся проїжджати на високій швидкості, то ваше авто може сильно постраждати.
Маневри на автоматі
Загалом подолання штучної перешкоди на автоматі не відрізняється кардинально від авто на механіці. Важливо тільки практикуватися, оскільки машина поводиться інакше.
Є такі правила переїзду машиною з АКП:
- швидкість скидають заздалегідь;
- педаль газу треба вичавлювати після наїзду на нерівність передніми колесами;
- гальмо натискають після того, як передні колеса вже проїхали нерівність, а задні ще не заїхали на неї;
- коробка передач при цьому знаходиться у положенні Drive.
Немає нічого складного у подоланні перешкоди на автоматичній чи механічній коробці передач. Важливо бути уважним, дотримуватися алгоритму дій та вчасно зменшувати швидкість. У такому разі штучна нерівність не буде проблемою для досвідчених водіїв, ні для новачків.
Переїзд лежачого поліцейського доведеться рано чи пізно здійснити кожному водієві. Загалом, цей процес чекає на автомобілістів не раз. Потрібно здійснювати переїзд грамотно, щоб не постраждали пасажири чи машина.