Добре, якщо вміння поміняти колесо не знадобляться. Але краще бути озброєним та готовим до всього, ніж зіткнутися з неприємністю непідготовленим.

Пробито чи ні?

Складнощі в керуванні машини свідчать про проблеми з колесом:

  • втрата маневреності;
  • при проколі переднього колеса авто буде вести убік;
  • якщо пробите заднє – замети задньої частини транспорту.

Добре, якщо це буде помічено на невеликій швидкості або, наприклад, при виїзді з гаража. Якщо пробиття відбувається на трасі, можна відчути удар (бавовну), сіпання керма і почути стукіт з пошкодженого боку.

Треба обережно зупинитися і впевнитись, що справа саме в колесі. Візуально можна помітити, що шина спущена, або варто перевірити тиск. Якщо тиск поступово знижується, це характерно для «повільного проколу». І тут цілком реально підкачати і доїхати до СТО, а чи не втягуватися у процес: поміняти колесо.

Заміна колеса

Якщо ситуація не дозволяє дотягнути до шиномонтажу, доведеться зайнятися заміною самостійно. спочатку виберіть зручне місце. Навіть на пробитому колесі можна проїхати пару метрів, щоб не створювати аварійної ситуації та не заважати іншим учасникам дорожнього руху. Найкраще широке місце з твердим покриттям – грунтовка не дуже підійде. Потім дотримуйтесь інструкцій, щоб нічого не забути.

Покрокова інструкція

  1. Заглушіть двигун, поставте машину на ручник. На механіці варто включити першу передачу, на автоматиці – переставити важіль на P (Паркінг). Краще додатково поставити упори проти відкату під усі колеса, крім пошкодженого – за них можуть зійти будь-які камені. Головне, щоб авто не покотилося, поки займаємось заміною.
  2. Поставити знак аварійної зупинки та увімкнути аварійку.
  3. Дістаємо з багажника (як правило, це все лежить під килимком, у ніші) запаску, домкрат, ключ. Без насоса та манометра (вимір тиску в шинах) теж не обійдемося. А ще – нехай завжди будуть у машині рукавички – мало, коли потрібно буде «забруднити руки».
  4. Перевіряємо запаску. Якщо вона буде не в порядку, немає сенсу продовжувати процедуру.
  5. Виставляємо із машини всіх пасажирів.
  6. Знімаємо ковпак із диска.
  7. Використовуючи балонний ключ, спершу злегка провертаємо болти. Часто їх досить важко прокрутити, можна спробувати натискати на ключ ногою.
  8. Встановлюємо домкрат. Майже на всіх машинах зараз є спеціальні місця, позаду переднього колеса або перед заднім, виробники авто їх позначають. Якщо поставите домкрат як заманеться – можна легко пошкодити покриття або тюнінг. Тому спершу обстежте авто, щоб знайти ці посилені пази.
  9. Крутимо ручку домкрата за годинниковою стрілкою, стежачи, щоб він піднімався рівно і стояв без перекосів.
  10. Якщо дорога досить жорстка, то домкрат не провалюватиметься. Якщо ж довелося зупинитись на ґрунті, щоб поміняти колесо, під домкрат варто підкласти дошку або цеглу.
  11. Піднімаємо колесо десь на 5 см від землі.
  12. Повністю викручуємо болти та знімаємо колесо. Можна використовувати його далі для підстрахування та підкласти під машину. Не втратить у процесі болти – складіть їх в одне місце.
  13. Надягаємо на маточину запаску, поєднуючи отвори, і вставляємо болти, закручуючи їх поки що руками.
  14. Гайки розташовуємо напівкруглою стороною до диска.
  15. Забираємо колесо з під машини, опускаємо домкрат і тільки після цього вже докручуємо болти. Щоб колесо не перекошувало в процесі, закручувати болти треба попарно, по протилежним парам. Якщо їх п’ять – закручуємо траєкторією, наче малюємо зірку.
  16. Забираємо домкрат, упори.
  17. Перевіряємо та докачуємо нововстановлене колесо.

Складіть весь інструмент та старе колесо у багажник. Тепер можна продовжувати шлях.

Декілька порад

Фахівці автошколи Авто-Дор дають низку рекомендацій:

  • Використовуючи неповноцінне колесо, а докатку, знайте, гнати на ній не варто: не більше 80 км/год і на відстань в межах 90 кілометрів.
  • Не забувайте полагодити пошкоджене колесо, адже в машині завжди має бути повноцінна запаска.
  • Перед тривалою поїздкою обов’язково перевірити працездатність домкрата, наявність запаски, вогнегасника та аптечки.

Поміняти колесо без домкрата

Різні трапляються випадки – і такий теж. Як поміняти колесо, якщо немає домкрата, а дорога пустельна?
Поради такі:

  • Використовуємо підручні матеріали. Достатньо міцної палиці та кілька цеглин, щоб спорудити важіль і підняти машину. Вона повинна стояти стійко, поки робимо заміну.
  • Копаємо. З’їхавши на ґрунтову узбіччя, можна викопати яму під потерпілим колесом, щоб без проблем можна було з ним працювати.
  • Перед тим, як споруджувати «підставку», спершу накачайте проколоте колесо до краю, потім споруджуйте опору, а потім міняйте.
  • У лісі можна використовувати колоди. Наїдьте одне з них проколотим колесом, інші будуть опорами.

Головне – не треба панікувати, а грамотно і, дотримуючись заходів безпеки, підійти до процесу.
Отже, ось покрокова інструкція, як правильно поміняти колесо своїми руками. Тепер навіть пробите колесо не стане непереборною перешкодою на заваді. Але все ж таки – бажаємо вам чистої дороги, без цвяхів і скла.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *