У дорозі раптово спалахнула лампочка, що сигналізує про мінімальні залишки бензину чи дизеля? Що робити, якщо до наступної заправки кілька кілометрів, а в автомобілі – пустий бак? Чи можна їхати на залишках палива, і чи не приведе це до поломки машини?
Що робити, якщо порожній бак
Спалене повідомлення на дошці приладів про те, що порожній бак ще не означає, що він абсолютно порожній. Насправді там ще є паливо (близько 5 і навіть 6 літрів), тож вистачить доїхати до найближчої заправки.
Деякі водії ніколи і не заправляються до повного: не можуть одразу викласти стільки фінансів чи економлять бензин на зменшеній вазі автомобіля. Але варто пам’ятати, що двигуни не люблять подібних експериментів і їздити, коли порожній бак – не дуже гарна ідея:
- якщо повітря потрапить у систему, потім завести авто буде проблематично;
- може зламатися паливний насос через перегрівання;
- конденсат, що утворився, буде стікати в залишки палива і розбавляти його;
- якщо бензобак наповнений наполовину, може почати іржавіти;
- постійна робота двигуна на залишках палива (все зайве та брудне – на дні бака) може призвести до поломки деталей.
Як краще заощаджувати паливо новачкам-водіям, які закінчили автошколу, можна почитати тут.
Найкращі лайфхаки, коли порожній бак
Розкажемо кілька маленьких автохитростей, що робити, якщо палива залишилося мало, а до заправки ще їхати і їхати.
1. Жодних різких маневрів
Під час руху на порожньому баку не можна різко газувати та гальмувати – намагайтеся працювати педалями плавно, заздалегідь перебудовуватись та «підкатувати» до світлофора, щоб не зупинятися. У пробках чи тривалих світлофорах краще глушити двигун.
2. Високі передачі
Краще їздити на високих передачах і тримати оберти двигуна в районі 1500-3000 (це залежить від моделі авто). Цей лайфхак працює лише на заміських трасах, де дозволяє дорожня обстановка.
3. Підвищена економія
Прийде заощадити і на комфорті в машині: вимкнути пічку, кондиціонер, обігрів сидінь і стекол, навіть фари, якщо це безпечно. Але відчиняти вікна не треба, доведеться терпіти, адже витрата палива збільшиться через опір повітря.
4. Розбавити пальне
Досвід підказує кожному водієві, що якщо палива не вистачає – треба його розбавити. Але водою розбавляти категорично не можна. У бензин можна додати чистий спирт. А в дизельне паливо:
- гас;
- соняшникова олія;
- відпрацьоване моторне.
Але додавати варто не більше 5-10% від кількості палива, що залишилося в порожньому баку. Інжекторні бензинові двигуни зможуть працювати і трохи більше розведеної суміші (але не більше 20%).
Якщо це одиничний випадок – процедура негативно не позначиться на машині.
5. Нейтралка та накат
Особливо на затяжних спусках або під’їжджаючи до світлофора, багато досвідчених водіїв пропонують котитися на нейтралці, заощаджуючи паливо. Така їзда та економія підходить для старих машин із карбюратором, але на сучасних авто практичної корисності майже не має. Але цей спосіб може трохи допомогти, коли бензин на нулі.
Намагайтеся по дорозі до меншої заправки користуватися гальмом, щоб не стартувати заново, витрачаючи цінне паливо.
Авто-Дор рекомендує
Фахівці автошколи «Авто-Дор» радять своїм студентам не експериментувати зі своїми машинами. Позитивним моментом завжди буде тримати рівень палива в баку не нижче половини. Особливо це важливо для осені та зими.
Якщо планується перерва у їзді на машині (наприклад, взимку авто «відстоюватиметься» в гаражі), найкраще злити паливо та промити систему.
Але, все ж, найбезпечніше – заздалегідь планувати маршрут і місця для заправки, щоб не помітити на дошці, як датчик показує «нуль» на заміській трасі посеред лісу. Адже, дотягнувши до найближчої заправної станції, можна заправитися неякісним паливом та отримати новий головний біль.
Отже, коли порожній бак доїхати до найближчої заправки можна, але краще цього уникати. Заздалегідь заправляйтеся на хороших заправках якісним паливом та ретельно плануйте маршрут.