Чи знаєте ви, навіщо потрібний ремінь безпеки в автомобілі, які вони бувають і чи потрібно його постійно використовувати?

Ремінь безпеки, що це і навіщо

Автомобілебудування та вся автопромисловість йде вперед величезними темпами. Особливо фахівці дбають про безпеку, винаходячи нові способи захисту пасажирів, полегшення керування авто у важких ситуаціях та інші системи. Але, користуючись усіма модними електронними та технічними доповненнями, ніколи не слід забувати про пасивний захист. Її роль у машині грає ремінь безпеки. Правильно застебнутий та розташований на тілі дорослої людини (або підлітка вище 145 см) ремінь абсолютно не заважає комфортному сидінню та керуванню машиною.

Відповідно до ПДР України

У п. 2.3 ПДД однозначно зазначено, що водій зобов’язаний користуватися ременями (і підголівниками), а також не перевозити непристебнутих пасажирів.

Щоправда, штраф за непристебнутий ремінь залишається мінімальним – лише 51 гривня. Щороку на розгляд Верховної Ради виносять законопроекти про серйозне збільшення штрафу (до 500-850 гривень), але ці проекти так і не було ухвалено.

Сумна статистика та ремені безпеки

Середня кількість водіїв, які користуються ременями, по всій Україні – лише 23%. Найбільше свідомих водіїв у Києві (більше 50%), у Харкові – лише 14%. У Європі ж статистика зовсім інша – понад 90% людей пристібається у машині. Однак, треба зауважити, що штрафи за не застебнутий ремінь безпеки там набагато вищі.

Дослідження аварій свідчить про те, що у понад 70% ДТП можна було б уникнути смертей та серйозних травм, якби водій та пасажири були пристебнуті. У таблиці представлено у скільки разів знижується ризик загибелі пристебнутого водія та переднього пасажира у різних аваріях:

Вид ДТП У скільки разів зменшується
При лобовому ударі 2
Фронтальне зіткнення 1,8
Переворот 5

Види та будова ременів

Спочатку ремені були придумані для авіації, а потім стали використовувати і в автомобілебудуванні. Ремені пройшли довгий шлях “еволюції” від звичайних поясних до тих, що використовуються зараз.

Види:

  1. Двоточкові («поясні») – застаріла конструкція, яка продовжує зустрічатися у старих моделях авто, у громадському транспорті та в літаках. Ремінь кріпиться лише на талії.
  2. Триточкові («діагонально-поясні») – сучасні стандартні ремені. Позитивним моментом є розподіл навантаження поступово по всьому ременю.
  3. Чотириточкові ремені ставлять на спеціальні авто, спортивні машини та позашляховики.
  4. П’ятиточкові ремені використовуються в дорогих авто та конструкції дитячих сидінь. Це не тільки два перпендикулярні ремені, але і ще один, що проходить між ніг.

За принципом спрацьовування:

  1. Статичні – застарілий варіант, коли довжина стрічки регулюється вручну.
  2. Динамічні – сучасний стандарт. Якщо плавно витягати лямку, її можна подовжити. Різкий ривок її блокує.
  3. Випереджаючі – на найсучасніших авто бортовий комп’ютер сам фіксує ремені у разі небезпеки.

Виробники авто продовжують удосконалити цей захисний пристрій. Напевно, у найближчому майбутньому ми отримаємо ще більш комфортні та продумані варіанти.

Будова ременя

Майже всі різновиди ременів складаються з однакового набору елементів:

  • лямка;
  • клямка (замок) – роз’ємна частина кріплення;
  • втягуючий механізм (інерційна котушка);
  • обмежувачі;
  • кріплення;
  • переднатягувачі – з’явилися нещодавно, потрібні для запобігання інерційному зміщенню тіла людини вперед.

Виготовляється ремінь із синтетичного міцного матеріалу.

Міфи і правда про ремені безпеки

Коли винайшли подушки безпеки, виробники у свій час намагалися просувати їх як заміну ременям, які багатьом здавалися незручними. Але фахівці вже давно встановили: подушки та ремені з підголовниками – це комплексний захист, який максимально оберігає людину саме в одночасному використанні.

Які ж міфи існують серед автомобілістів, щоб виправдати те, що вони не пристібаються?

У ремені можна заплутатися

Перші ремені були специфічними, і виплутатися з них у разі аварії швидко було неможливо. Але зараз, коли достатньо одного торкання та ремінь відстебнутий – це виправдання вже не працює.

Навіщо ремінь, якщо їхати повільно чи недалеко

Лише кілька кварталів до магазину чи до школи – навіщо пристібатися? Це – неправильний підхід. Статистика говорить про те, що аварія може статися буквально за кілька хвилин після старту, навіть біля будинку. Ніхто не застрахований від неприємних випадків.

Відомо, що 80% аварій відбувається на швидкості до 70 км/година. Ремінь безпеки обов’язковий, оскільки травматичне навантаження навіть на швидкості всього 50 км/год – це ніби вистрибнути з 5 поверху багатоповерхівки.

Дитина на руках у пристебнутого дорослого

Навіть при слабкому зіткненні на швидкості трохи більше 25 км/год, дорослий не зможе утримати малюка в руках, оскільки за законами фізики його маса буде вже близько 135 кг.

На задньому сидінні

Пасажири на задньому сидінні без ременя можуть легко вилетіти в лобове скло або смертельно травмуватися передні крісла. Також якщо задній пасажир не пристебнутий, він є небезпекою для передніх людей.

Фахівці автошколи Авто-Дор радять використовувати ремені безпеки у кожній поїздці. Для дітей віком до 12 років і нижче 145 см варто придбати дитяче автокрісло. Як його правильно вибрати – можна переглянути тут.

Отже, ремінь безпеки – важлива частина захисту водія та пасажирів під час їзди на автомобілі. Не варто ризикувати, краще користуватися всіма доступними варіантами безпеки у своєму авто, щоб максимально бути готовим до всіх дорожніх несподіванок.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *