Деякі водії, навіть найдосвідченіші, не розуміють механізму роботи ручника або зовсім ним не користуються. Однак у машині немає зайвих деталей. Крім цього, частина водіїв використовує ручне гальмо некоректно. Такі дії призводять до непоправних наслідків.

Як правильно користуватися ручним гальмом

Ручне гальмо складається з гальмівної системи та тросів. Важель комплектується зубчастим пристроєм, який натягує трос і затискає гальмівні колодки. Є кілька правил як застосовувати ручне гальмо під час руху та зупинки:

  • Підняття до упору. Бережні автомобілісти клацають ручник не повністю. Це, звісно, блокує колесо, але на схилах може не спрацювати.
  • Використання за низьких температур не рекомендується. Фахівці зазначають, що за таких погодних умов гальмівні колодки іноді приміряють до барабанів. У такому разі колеса стають нерухомими та машина відправляється на СТО.
  • Не можна сподіватися тільки на ручне гальмо. Будь-який, навіть найнадійніший механізм може виходити з ладу. Тому водієві краще застосовувати ручник і залишати включеною першу передачу. Такі правила підходять лише для автомобілів із механічною коробкою передач.
  • Обережне застосування під час руху. Гальмувати ручником на високій швидкості можуть лише досвідчені водії. Це – небезпечний маневр. Якщо часто його використовувати, згодом ручник працюватиме набагато гірше. Крім цього, є можливість піти в занос через блокування задньої осі, що часто призводить до дорожньо-транспортних пригод.

Не бійтеся застосовувати ручне гальмо, але робіть це коректно. Цей вузол – ваш гарант безпеки, але користуватися ним треба правильно. На заняттях в автошколі Авто-Дор курсанти обговорюють важливі для майбутніх водіїв теми, зокрема правила застосування ручника.

Як користуватися кнопкою ручника

Зупинка автомобіля часто не обходиться без ручника. Затягнути важіль зручно і без натискання кнопки, а зворотний процес неможливий без неї. Беззвучне підняття важеля можливо з натисканням спеціальної кнопки. Однак багато водіїв не роблять цього. Насправді це не так важливо і сам процес поставлення на ручник не впливає на роботу механізму. Водій сам може ухвалювати рішення: натискати кнопку чи ні. Іноді автомобілісти спеціально не натискають на неї, щоб чути клацання та орієнтуватися по звуках, чи правильно відбувається процес.

фото кнопка ручника

Зовсім по-іншому справи зі зняттям з ручника. У таких ситуаціях не можна обійтися без тієї самої кнопки. Натискати її не лише бажано, а обов’язково. Інакше просто нічого не вийде.

Ручне гальмо і як зупинитися з його допомогою

Водії-новачки та деякі досвідчені автомобілісти не знають, чи можна гальмувати ручником під час руху авто. Однак такий процес можливий далеко не на кожній машині. Більш сучасні транспортні засоби мають електронний пристрій і важеля у них немає. Замість нього існує кнопка, якою неможливо користуватися під час руху.

Якщо ваш автомобіль все ж обладнаний важелем ручного гальма, то його можна застосовувати для зупинки. Робити це потрібно максимально уважно. Різке затягування ручника блискавично блокує задні колеса. У такому випадку можна піти в замет. Важливо у відповідальний момент не крутити кермо, тому що можна втратити керування.

Досвідчені водії також не рекомендують гальмувати за допомогою важеля, якщо дорога слизька або засніжена. У такій ситуації зчеплення задніх та передніх коліс з асфальтом відрізнятиметься, тому може статися аварія.

Зважати треба і на те, яка передача включена і відповідно брати до уваги швидкість пересування. Низькі швидкості у тандемі з гальмуванням ручником можуть розгортати транспортний засіб. Дуже висока швидкість (понад 150 кілометрів на годину) та застосування ручного гальма легко перевертають машину.

Зробимо висновок: гальмувати ручником потрібно акуратно, на прийнятній швидкості і тільки на рівному сухому асфальті. В інших ситуаціях найкраще утриматися від застосування ручника.

Діагностика механізму

Будь-який механізм у машині, у тому числі ручне гальмо, періодично виходить з ладу. Якщо вчасно не відрегулювати цей вузол, він може спрацювати у потрібний момент. Тому власникам машини важливо проводити діагностичні та профілактичні заходи. Натяг трос важеля може слабшати з часом, особливо при інтенсивній експлуатації. В результаті колодки погано затискатимуться і рух машини стане неконтрольованим, тому що покластися на цей пристрій буде не можна.

Приблизно раз на місяць, а то й частіше треба відвідувати станцію технічного обслуговування. Так вчасно відбуватиметься регулювання троса. Тоді можна сподіватися на ручник у будь-якій, навіть екстреній ситуації.

Їхати на ручнику

Проїхатися на ручнику на задньопривідному авто не вийде, а ось на передньопривідній машині така можливість є. Дорога при цьому має бути слизькою або мокрою. Якщо ж асфальт сухий, то їхати на рушнику не вийде. На машинах з автоматичною коробкою передач неправильна експлуатація, а саме їзда на ручнику, матиме негативні наслідки:

  • покришки швидше зношуються, при цьому нерівномірно;
  • колодки перегріваються;
  • на двигун йде велике навантаження, він може вийти з ладу;
  • диски, гальмівні циліндри, швидше нагріваються;
  • підвищується зношування підшипників.

Основна проблема при їзді на гальмі стоянки – перегрів деталей (диск зчеплення, циліндри, колодки). Після того, як автомобіль рушив, може з’явитися запах гару. Тоді причина одразу зрозуміла і можна її ліквідувати.

фото ручник

Після поїздки треба підбити підсумки. Ручне гальмо можна вважати справним, якщо він, як і раніше, виконує всі свої функції коректно. Коли важіль утримує машину на схилі, не вібрує, подорож на ручнику обійшлася без втрат.

Під час навчання в автошколі майбутні водії розбирають механізм використання ручного гальма. Викладачі Авто-Дор пояснюють своїм учням всі важливі моменти, тому випускники нашої школи керування знають деталі використання ручника.

Застосування ручного гальма має бути правильним, інакше механізм швидко виходить із ладу. Кожному водієві потрібно навчитися використовувати цей важіль за призначенням. Тоді поїздка на машині стане комфортнішою, безпечнішою.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *