Кожен водій, вибираючи нову (або уживану) зимову гуму, стає перед вибором: шипи або липучка. У такому разі не зайвим буде докладно розглянути плюси та мінуси кожного варіанту, а також індивідуальні умови використання. Тільки тоді можна зробити правильний остаточний вибір.

Шипи та липучка

Обидва види покришок мають свої сильні та слабкі сторони. До речі, у більшості країн Європи шиповані колеса заборонені. Але, правда, там зима – м’якша, а також дорожнє покриття – якісніше.

Фахівці автошколи Автодор рекомендують уважно підійти до вибору зимової гуми. Тому що від неї залежить керованість та стійкість машини на дорозі, як наслідок – безпека всіх учасників ДД.

Шипована гума

Деякі водії помилково вважають, ніби шипована гума – супер-панацея від заметів, ковзання по льоду, снігових «каш» та іншого, що зустрічається на наших дорогах у зимові місяці. Але це зовсім так.

Шини з шипами хороші для:

  • покритих крижаною кіркою доріг (але не прибитих снігом!);
  • ожеледиці;
  • укоченого у стан скла снігу;
  • глибокого снігу – шипи часто ставлять на позашляховики, яким треба діставатися дач, сіл по заміських трасах, путівцям.

Такі покришки ніби «чіпляються» за поверхню, не дають колесу ковзати. На них легко рушати і гальмувати на льоду.

Шипи не працюють, якщо:

  • йде сніг, трохи вже притрусило дороги;
  • снігова «каша» з снігу, що напіврозтанув, і суміші, якою посипають поверхні;
  • плюсова температура;
  • мокрий асфальт.

Мінуси шипованої гуми:

  • більш галасливі в дорозі (але цей момент виробники вже врахували, зараз випускають спеціальні шиповані покришки з тихим ходом);
  • більш “тверді”, грубі порівняно з липучками;
  • підвищена витрата палива;
  • ушкоджують дорожні покриття;
  • вимагають «обкатки» – близько тисячі кілометрів без прискорень та перевищень швидкості.

Шипи можуть випадати, стиратися – особливо якщо їздити на шипованій гумі в теплі дні або при агресивному способі водіння. А на «лисій» гумі краще однозначно не їздити.

Висновок:

Вибираючи шипи або липучка, треба враховувати дороги, якими доведеться найчастіше колесити і які вони бувають у холодні місяці року. Якщо з льодом – шипи, якщо вологі або трохи снігу – липучку.

Липучки

Це гума без шипів, м’яка, наче «прилипає» до дорожнього покриття. Ще її називають спеціалісти – фрикційна. Така гума чіпляється за покриття, забезпечуючи зчеплення з дорогою, своїми розрізами протектора – ламелями.

Липучки гарні:

  • на засніжених дорогах;
  • на нерозчищених покриттях, зі «снігової» кашею;
  • для високих мінусових температур;
  • не галасливі, менше передають вібрацію – найчастіше навіть не відчуваються зовсім.

Мінуси:

  • При температурі в районі нуля на льоду показують себе не найкращим чином.
  • Також вимагають обкатки – але їздити треба активно, щоб видалити мастило з ламелів та стерти верхній шар гуми для забезпечення максимального зчеплення з дорогою.

Види липучок

Липучки є двох видів, вибираючи з них що краще, теж треба орієнтуватися на температуру та опади:

  1. Скандинавські розраховані на сніг, лід. Ламелі зроблені об’ємнішими, їх велика кількість. У нових покришках на слизькій дорозі взимку «розкриваються» додаткові ламелі, які краще чіпляються за сніг і лід. При цьому варто виїхати на тверду поверхню – ламелі знову «збираються», забезпечуючи стійкість та керованість вже на неслизькій дорозі.
  2. Європейські – для теплої, вологої зими. Створені з розрахунком на снігову «кашку» і вологу, оскільки мають розвиненіші водовідвідні канавки. Їх можна брати лише тим, хто їздить розчищеними дорогами, тобто тільки містом.

Автолюбителям, які вважають, що в умовах нашої теплої зими можна сміливо брати європейські шини, варто добре подумати. По ранковому морозцю «європейки» поводяться як літні шини, а це загрожує негативними наслідками.

Шипи чи липучка – що краще?

Отже, кожен водій вибирає гуму, виходячи з таких міркувань:

  • Якщо їздити доведеться тільки містом (розчищеними вулицями) і температура сильно не падає ночами, то можна брати європейські липучки. Але варто мати на увазі: на них за місто виїжджати не рекомендується.
  • Якщо немає ABS, на старі автомобілі без сучасних систем безпеки, фахівці рекомендують вибрати шиповану гуму. На заблокованих колесах липучки не допомагають.
  • Для їзди містом, містом, дорогами різного ступеня очищеності – шипи чи липучка (скандинавські).
  • Для тих, хто більше цінує комфортну їзду, доведеться обирати лише липучки.
    Якщо часто ожеледиця, нерівні вулиці з льодовим покриттям і так далі – лише шипи.

Водіям із невеликим досвідом водіння, яким довелося починати самостійно виїжджати саме взимку, можна сміливо ставити шпильки. На шипованій гумі автомобіль поводитиметься більш стійко, а щодо комфорту новачок точно поки що переживати не буде.

Отже, порівнявши плюси та мінуси обох варіантів гуми, з’ясувавши в яких умовах які шини брати, водій вже зможе чітко визначити – що йому потрібно, шипи або липучка. Головне – обов’язково та вчасно міняти літню гуму на зимову. А навесні – навпаки.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *