Напевно, просунуті автолюбителі вже чули про таке поняття як турбоперекресток. Такі перехрестя є в Європі і, швидше за все, скоро з’являться і в нас. Що це таке, як правильно його проїжджати – у нашому матеріалі.
Що це таке
В Америці та Європі такі перехрестя не є чимось особливим. З’явилася така ідея понад 50 років тому, але впроваджуватись стала відносно недавно.
У Москві в 2019 запустили пілотний проект турбоперекрестка. Якщо експеримент дасть позитивний результат, такі перетину планують зробити й у інших містах.
Якщо розбиратися, турбоперекресток не дуже відрізняється від звичайного кола або «клумби». Але є свої нюанси:
- Смуги розділені та перетинати їх не можна. У Європі бордюри поділяють ряди, а в Росії це поки що пластикові стовпчики.
- Тепер автомобілі не зможуть на колі міняти траєкторію чи смугу.
- Рух більш структурований. Авто в’їжджає на свою смугу на перехрестя і не може її покинути, доки не з’їде у відповідний з’їзд.
Фахівці автошколи Авто-Дор нагадують: змінилися знаки пріоритету на всіх кругових перехрестях країни: тепер головна дорога – коло, при заїзді треба пропускати тих, хто котиться по колу.
Турбоперехрестя: плюси
Навіщо міняти звичайне коло на нову версію? Основна перевага та причина нововведення – це зменшення кількості ДТП.
Багато аварій трапляються через перебудову водіїв з ряду в ряд на колі, щоб усунути свій з’їзд. Часто водії не одразу орієнтуються, яку смугу краще зайняти та в процесі намагаються перебудовуватись. При цьому побачити повну картину дорожньої обстановки на клумбі набагато складніше, ніж на звичайному перехресті.
Якщо аварія трапляється на колі – машини стоять у всіх напрямках. Використовуючи ж турбоперекресток, зіткнення бути не повинно – ніхто не перебудовується смугами, зайняв свій ряд і їдеш.
Як правильно проїжджати турбоперехрестя
Оскільки смуги на перехресті перетинати не можна, то водій заздалегідь повинен визначити, яку йому варто зайняти. Нові дорожні знаки попереджатимуть та підказуватимуть, з яких смуг на які з’їзди можна проїжджати.
Якщо турбоперехрестя простішої версії, то:
- Права смуга – для першого з’їзду праворуч.
- Середня смуга – проїжджаємо півкола і прямо.
- Ліва смуга – дальній з’їзд, проїжджаємо підлогу та чверть кола.
Звичайно, це правило підходить лише для правильного кола із рівномірними з’їздами. У житті перехрестя може бути настільки геометрично правильним. Але водіям варто уважно вивчити нові знаки, щоби вчасно зорієнтуватися.
Якщо проскочили повз свій з’їзд або виявилося, що потрібен інший з’їзд – доведеться покататися ще по колу.
Можливо, проїзд перехрестя спочатку буде утруднений через відсутність звичок у водіїв, зате це значно збільшить безпеку на перетинах. За європейською практикою ризик аварій на таких ділянках знизився майже вдесятеро.
Отже, турбоперекресток – це цікаве нововведення, яке покращує безпеку дорожнього руху на кругових перетинах. Чи вводитимуть таке у нас чи ні, і коли це станеться – час покаже, а водіям варто знати про поняття турбоперехрестя заздалегідь.