Напевно, просунуті автолюбителі вже чули про таке поняття як турбоперекресток. Такі перехрестя є в Європі і, швидше за все, скоро з’являться і в нас. Що це таке, як правильно його проїжджати – у нашому матеріалі.

Що це таке

В Америці та Європі такі перехрестя не є чимось особливим. З’явилася така ідея понад 50 років тому, але впроваджуватись стала відносно недавно.

У Москві в 2019 запустили пілотний проект турбоперекрестка. Якщо експеримент дасть позитивний результат, такі перетину планують зробити й у інших містах.

Якщо розбиратися, турбоперекресток не дуже відрізняється від звичайного кола або «клумби». Але є свої нюанси:

  1. Смуги розділені та перетинати їх не можна. У Європі бордюри поділяють ряди, а в Росії це поки що пластикові стовпчики.
  2. Тепер автомобілі не зможуть на колі міняти траєкторію чи смугу.
  3. Рух більш структурований. Авто в’їжджає на свою смугу на перехрестя і не може її покинути, доки не з’їде у відповідний з’їзд.

Фахівці автошколи Авто-Дор нагадують: змінилися знаки пріоритету на всіх кругових перехрестях країни: тепер головна дорога – коло, при заїзді треба пропускати тих, хто котиться по колу.

Турбоперехрестя: плюси

Навіщо міняти звичайне коло на нову версію? Основна перевага та причина нововведення – це зменшення кількості ДТП.

Багато аварій трапляються через перебудову водіїв з ряду в ряд на колі, щоб усунути свій з’їзд. Часто водії не одразу орієнтуються, яку смугу краще зайняти та в процесі намагаються перебудовуватись. При цьому побачити повну картину дорожньої обстановки на клумбі набагато складніше, ніж на звичайному перехресті.

Якщо аварія трапляється на колі – машини стоять у всіх напрямках. Використовуючи ж турбоперекресток, зіткнення бути не повинно – ніхто не перебудовується смугами, зайняв свій ряд і їдеш.

Як правильно проїжджати турбоперехрестя

Оскільки смуги на перехресті перетинати не можна, то водій заздалегідь повинен визначити, яку йому варто зайняти. Нові дорожні знаки попереджатимуть та підказуватимуть, з яких смуг на які з’їзди можна проїжджати.

Якщо турбоперехрестя простішої версії, то:

  1. Права смуга – для першого з’їзду праворуч.
  2. Середня смуга – проїжджаємо півкола і прямо.
  3. Ліва смуга – дальній з’їзд, проїжджаємо підлогу та чверть кола.

Звичайно, це правило підходить лише для правильного кола із рівномірними з’їздами. У житті перехрестя може бути настільки геометрично правильним. Але водіям варто уважно вивчити нові знаки, щоби вчасно зорієнтуватися.

Якщо проскочили повз свій з’їзд або виявилося, що потрібен інший з’їзд – доведеться покататися ще по колу.

Можливо, проїзд перехрестя спочатку буде утруднений через відсутність звичок у водіїв, зате це значно збільшить безпеку на перетинах. За європейською практикою ризик аварій на таких ділянках знизився майже вдесятеро.

Отже, турбоперекресток – це цікаве нововведення, яке покращує безпеку дорожнього руху на кругових перетинах. Чи вводитимуть таке у нас чи ні, і коли це станеться – час покаже, а водіям варто знати про поняття турбоперехрестя заздалегідь.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *