Останнім часом світові та європейські тенденції автомобільної промисловості орієнтовані у бік екологічних моделей. У нашій країні такий напрямок поки що не має широкого поширення. Однак електричні моделі авто все частіше з’являються на дорогах, що викликає певний інтерес до цього транспорту. У цьому матеріалі блогу автошколи Авто-Дор ми розповімо про керування електромобілем.

Види електромобілів

Щоб розібратися в особливостях водіння електричних машин, потрібно розуміти, що вони являють собою. Є різні види електромашин, відмінності базуються на співвідношенні участі електродвигуна у роботі авто:

  1. Гібридні (HEV) – привод представлений двигуном внутрішнього згоряння та електричним двигуном, який заряджається на ходу від внутрішньої батареї. Працює на низьких швидкостях.
  2. Плагін-гібридні (PHEV) – відрізняються від попереднього виду можливістю зарядити агрегат від мережі, їх запас ходу більший.
  3. Паливні автомобілі (FCEV) – живляться за рахунок водневого палива.
  4. Повністю електричні (EV (BEV)) – двигун живиться від акумуляторної батареї з енергією, що зберігається.

Нас більше цікавить останній варіант. Візуально цей тип транспорту виглядає цілком звичним, проте комплектація суттєво відрізняється від машин на паливі. Основні відмінності – відсутність ДВЗ та будь-якої коробки перемикання передач (КПП). Також немає бензобака, установки подачі палива та вихлопної труби, натомість – акумуляторний блок та інвертор. В електромобілі опалювальна система працює незалежно без зв’язку з двигуном. Вважається, що така конструкція машини не тільки набагато простіше, а й довговічнішою.

фото зарядка электромобиля

Чим відрізняється керування електромобілем від авто з ДВС?

Технічні складові визначають, яким буде керування електромобілем. У процес водіння такого авто є низка особливостей.

Звуки

Відчуття водія можуть бути несподіваними, оскільки після натискання на кнопку запуску не буде ніяких характерних звуків, і машина відразу не заведеться. Спочатку вибирають потрібний режим, потім натисканням на акселератор починається рух.

Нема КПП

Замість використання КПП треба вибирати відповідні режими їзди, яких кілька:

  1. Їзда вперед.
  2. Рух тому.
  3. Нейтральна передача
  4. Паркувальний режим.

Власнику електрокара доведеться звикати до того, що не треба перемикати передачі. Однак для тих, хто їздив на коробці-автоматі, відсутність КПП буде звичною.

Система гальмування

Набуттю нових навичок сприяє і незвичайна система гальмування. На електроавто є два види гальмівних систем. Одна з них має ідентичний стандартний принцип роботи та використовується для різкого гальмування. Другий вид називається рекуперативним і застосовується тільки для плавного припинення. На різних моделях електромашин керування цим видом гальмування відбувається по-різному. Наприклад, поширена активація гальм відпусканням педалі газу.

фото приборная панель электрокара

Можливо, у майбутньому в автошколах проводитимуть окремі курси водіння електрокаром. Після невеликої практики керування електромобілем стане абсолютно звичною дією та принесе водію справжнє задоволення. Порадує автолюбителя тихий та плавний хід машини. Повноцінно конкурувати з електрокарами високого класу авто з ДВС навряд чи можуть, оскільки поступаються багатьма параметрами.

Переваги електромобілів

Основним питанням, яке хвилює багатьох автолюбителів, це витрата електроенергії на 100 км. Щоб з’ясувати дані, фахівці провели тест електромобіля із ємністю батареї 85 кВт·год.

Експериментальним шляхом було визначено, що загалом будь-яка модель електрокара споживає близько 30 кВт·ч на 100 км пробігу. Навіть із урахуванням нинішнього подорожчання енергії сума витрат на вказану дистанцію становитиме приблизно 50 грн. Це невелика сума, оскільки вона істотно відрізняється від цін на різноманітні види палива.

Ще один плюс електромобілів – високий рівень безпеки, який також підтверджений численними тестами різних моделей. А відсутність палива лише підвищує безпеку, зокрема й пожежну.

Відомим страхом та стереотипом для потенційних власників електричних автомобілів вважається питання експлуатації у зимовий період. Природно, в холодний період одного заряду вистачить значно менший пробіг, ніж у теплий час. У середньому, при великому морозі втрати ємності можуть становити, наприклад, до 40%. Однак, якщо ви пересуваєтеся по місту та дистанції невеликі, то особливої різниці ви не відчуєте. Зате управління електромобілем взимку може бути набагато комфортніше. Щоб поїхати в мороз, потрібно просто включити живлення, на відміну від тривалого прогрівання ДВС. Крім того, салон електроавто прогрівається дуже швидко. Однак, є суттєвий мінус – у морозний час треба зберігати машину тільки в приміщенні, що опалюється. Якщо ж такої можливості немає, обов’язково потрібно підключати батарею до розетки.

Найбільш очевидною і приємною перевагою можна вважати екологічність авто та повна відсутність шкідливих викидів в атмосферу.

фото заправка электромобиля

Обслуговування електрокара

Управління електромобілем – це не тільки про їзду, а ще й про звільнення. Тут також підкуповує простота, тому що не потрібно постійно міняти масло чи свічки. Основу обслуговування складає діагностика двигуна. Також потрібно виконувати такі стандартні дії, як заміна гальмівної рідини та антифризу.

Найважливішою частиною обслуговування вважатимуться процес зарядки. Заряджатися доводиться вдома, оскільки зарядних станцій нашій країні поки що недостатньо. Найпоширеніший і найпростіший спосіб – живлення від стандартної побутової розетки. Таке поповнення енергією займає багато часу – 7-12 годин. Час заряду залежатиме не лише від ємності батареї, а й від потужності розетки. Ще одним варіантом може стати встановлення стаціонарного зарядного пристрою. Проте процес потребує виконання деяких технічних маніпуляцій. Підзаряджати авто можна будь-якої миті, тому що не потрібно чекати повної розрядки.

Електромобіль – сучасний вид транспорту, який набуває все більше шанувальників. Досвідчений водій легко впорається з керуванням такого авто, оскільки це – нескладний процес. Інструктори автошколи Авто-Дор радять вивчити основні особливості будови електроавтомобіля та нюанси його керування, тоді ви зможете впевнено сідати за кермо.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *