Для водіїв-початківців здається складним керування будь-яким транспортним засобом. Водіння автомобіля на механіці ще більше ускладнює завдання, тому що навичок для цього потрібно більше. Потрібно не панікувати, звертати увагу на різні тонкощі і багато практикуватися.

Переваги та недоліки МКПП

Кожна людина, яка вирішила прийти в автошколу на навчання, ставить собі багато запитань. Найпоширеніший: навчатися на механіці чи автоматі? Звичайно, багато хто вибирає той вид машини, який є в особистому користуванні. Автошкола Авто-Дор має найдосвідченіших інструкторів, які не лише допоможуть зробити правильний вибір, а й навчать кожного курсанта керувати машиною.

Водіння автомобіля на механіці, звісно, складніше, ніж на автоматичній коробці. Багато хто намагається відмовитися від авто з МКПП і намагається відразу вчитися на автоматі. Перш ніж зробити вибір у бік одного з видів, з’ясуємо плюси МКПП:

  1. Такі автомобілі суттєво економлять паливо.
  2. Ремонтні роботи коштуватимуть дешевше.
  3. МКПП надійніше, ніж АКПП.
  4. У разі поломки механічного ТЗ, можна буксирувати авто будь-якими способами.
  5. На засніжених дорогах чи під час злив механіка працює без перебоїв.

Не варто нехтувати і найважливішою перевагою МКПП. Людина, яка освоїв водіння автомобіля на механіці, зможе легко пересісти на автомат. Однак зробити зворотний маневр практично неможливо.

фото МКПП

Не варто забувати і про мінуси. Серед них такі:

  1. Навчатися з нуля на механіці досить складно, але реально (особливо з добрим інструктором).
  2. Багато водіїв сильно втомлює постійне перемикання передач, особливо під час пробок і тягучок (потрібно зупинятися і знову рушати).

Таким чином, переваг у МКПП набагато більше, ніж недоліків. Але все ж таки кожен майбутній водій сам приймає рішення – на чому йому комфортніше і вигідніше вчитися.

Правила водіння

Для того, щоб освоїти керування автомобілем на механіці, знадобляться теорія і практика. Без однієї зі складових не можна досягти хорошого результату.

Спочатку потрібно запам’ятати кількість педалей. Їх три: зчеплення, гальмо та газ. Розташовуються вони у такому порядку зліва направо. Лівою ногою водій вичавлює зчеплення, а правою працює з гальмом та газом.

Освоївши цю інформацію, треба починати перемикання передач. Перша стане в нагоді для старту, а наступні (2,3,4,5) потрібні для того, щоб поступово додавати швидкість. Також є задня передача, рух на ній завжди має бути повільним та обережним. Ще одне положення важеля – нейтральне, коли жодна з перерахованих швидкостей включена.

Тепер треба починати освоєння руху. Як правильно рушити з місця?

  1. Лівою ногою треба вичавити зчеплення до упору.
  2. Увімкнути першу.
  3. Зчеплення повільно послаблюють і натискають правою на акселератор, як тільки відчуватиметься легкий поштовх.
  4. Зчеплення продовжують повільно відпускати (не можна робити це ривками).

картинка начало движения

Навчитися рушати на механіці нелегко, проте в автошколі ця навичка відпрацьовується до автоматизму.

Після цього потрібно освоїти те, як правильно перемикати передачі з нижньої на вищу. Розберемо процес поетапно:

  1. Машину потрібно розігнати до тієї швидкості, яка необхідна зараз.
  2. Педаль зчеплення вичавити повністю і переключити передачу на рівень вище (не можна перескакувати).
  3. Плавно відпустити зчеплення.
  4. Якщо потрібно відновити обороти машини, можна злегка натиснути на акселератор.

Приблизно такий алгоритм переходу з вищої передачі на нижню. Тільки машина зменшує швидкість, а не розганяється. Можна навіть пригальмувати, якщо треба.

Освоїти керування автомобілем на механіці зможе кожен, хто дійсно цього хоче. Зате надалі водити машину буде просто, чи це автомат чи МКПП.

Основні помилки водіїв

Навіть досвідчені водії можуть робити помилки під час керування транспортним засобом на механіці. Є дрібні похибки, які прощаються чайникам. Але є й фатальні помилки, які не можуть припуститися ні професіонали, ні новачкам.

Зчеплення вичавлене не повністю

Часто водії вичавлюють зчеплення не до упору або відпускають не повністю. У разі існує небезпека підгоряння педалі. Це відбувається через те, що диски не стикаються один з одним щільно. Це груба помилка водія, яка спричинить поломку машини.

Рука на важелі перемикання

Багатьом водіям здається зручним постійно тримати руку на важелі коробки. Адже будь-якої миті можна швидко переключитися. Є у цьому якась частка логіки. Проте є й неприємні наслідки. Тяга куліс може розбовтатися через те, що рука періодично смикається під час руху, а також створює вібрацію і навантаження для важеля.

фото рука на мкпп

Перемикання передач без участі зчеплення

Це ще одна поширена помилка. Деякі роблять її за своєю неуважністю, інші через лінощі. Не всі знають, що переключити передачу можна без вичавлення

го зчеплення. І це добре, а то всі б нехтували цією дією. Однак, є в ньому суттєвий мінус – пошкодження шестерень.

Зчеплення вичавлене постійно

Є низка водіїв, які взагалі не дають педалі зчеплення розслабитися. Особливо це актуально під час довгих пробок або зупинки на світлофорі. Водії керуються тим, що іноді може знадобитися швидкий старт, для чого вичавлюють і довго не відпускають зчеплення. Небезпечно це не лише тим, що ліва нога сильно втомлюватиметься, а й поломками підшипників.

Задня передача без зупинки

За кермом слід бути уважним. Іноді водії поспішають та перемикаються на задню передачу без попередньої зупинки авто. У цей момент чути характерний скрегіт. Згодом зуби шестерень прийдуть у непридатність, оскільки вони “злизуються” з одного боку. Якщо водій постійно перемикатиме задню передачу під час руху, то задній щабель спочатку буде включатися з перешкодами, а потім зламається повністю.

Щоб автомобіль з МКПП прослужив довго, треба не тільки розібратися і дотримуватися всіх правил, а й навчитися відчувати машину.

Водіння автомобіля на механіці іноді здається чимось недосяжним. Проте все реально для тих, хто справді йде до мети. Ще під час навчання треба вивчати теорію, багато практикуватися у водінні. Деякі водії відразу віддають перевагу автомату. Однак ті, хто навчився їздити на механіці, точно не боятимуться водити будь-які види машин.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *