Водіння за містом – одна із звичайних ситуацій досвідченого водія та випробування для новачка.
Водіння за містом: особливості
Здавалося б, поїздка за місто, між населеними пунктами, на дачу чи по області – це приємний час за кермом, бо машин не так багато, жодних тобі заторів, складних перехресть. Вибрав смугу та їдь. Власники комфортних машин із круїз-контролем взагалі можуть розслабитися – машина сама тримає швидкість і навіть ногу з газу можна прибрати.
Але, якщо водіння за містом, треба враховувати такі нюанси:
- Відчуття швидкості. Одна справа – їзда містом, де маленькі відстані та розігнатися ніде. Однак, через деякий час на трасі навіть 60, 70 км/год сприйматимуться як 30. Тому новачкові варто стежити за спідометром, щоб не перевищувати належну швидкість. Для водіїв, чий стаж не вищий за два роки – це 70 км/год навіть на автострадах.
- Погодні умови. На заміських дорогах, де швидкості набагато вищі, ніж на міських вулицях, погана видимість, сутінки, туман, морок – є небезпечними «попутниками». Водій повинен пам’ятати, що в таких умовах він сам обирає швидкість: вона повинна давати можливість зупинити автомобіль у межах видимості світла ближніх фар або туману.
- Тварини. Подорожуючи дорогами через ліси чи села пам’ятайте про можливість зустрічі з тваринами. Що робити та як уникнути зіткнення ми писали тут.
- Залізничні переїзди. Зустрічаючи своєму шляху обладнані шлагбаумом, сигналізацією, постом чергового чи необладнані переїзди треба суворо дотримуватися правил їх проїзду.
- Обгони. Добре, коли їхати треба широкою дорогою, з розділеними зустрічними потоками і кількома смугами в один бік. Однак, що ж робити, якщо має бути заміська дорога з однією смугою? Крім того, на таких маршрутах часто зустрічаються ТЗ, які рухаються зі зниженою швидкістю. У цьому випадку залишається лише обгін зустрічною смугою. Деякі водії бояться робити це і похмуро тягнуть за фурою всю дорогу. Рекомендуємо потренуватися обгону (випередження) з інструктором автошколи Авто-Дор ще під час навчання в автошколі. Тоді водіння за містом не буде проблемою чи великим стресом.
На заміських трасах важливо чітко виконувати правила дорожнього руху, оскільки помилка може мати набагато серйозніші наслідки, ніж зіткнення у місті.
Якщо попереду ґрунтовка…
Поїздка за місто може не тільки включати зручні траси, автомагістралі і дороги для автомобілів. Часто водіям доводиться їздити нерівними путівцями, грунтовкою, гравію і так далі.
Якщо водіння за містом і ви рухаєтеся не асфальтом, треба звертати увагу на:
- Пил, бруд, пісок, гравій. Якщо дорога не заасфальтована, все перераховане може летіти з-під коліс машини, яка йде попереду. Видимість погіршується, а також легко може бути пошкоджене скло або подряпана фарба. Тож треба тримати значну дистанцію.
- Погодні умови. Дощ, сніг, підвищена вологість на таких дорогах стає пасткою. Розм’якшений бруд і пісок часто перетворюються на болото, де можна завантажити. Якщо колеса втрачають зчеплення з покриттям або якщо машина не може виїхати, треба виходити з авто і підкладати під колеса щось тверде. Якщо нічого поруч знайти не вдається (палиці, дошки, щебінь), можна використовувати навіть тверді гумові килимки.
- Швидкість та безпека. На таких дорогах краще не розганятися, маневри виконувати обережно і плавно. Є ризик перекидання. Щоб не пошкодити машину – незнайомою місцевістю краще їхати повільно, уважно стежачи за покриттям попереду.
В Україні поза населеними пунктами в період з 1 жовтня по 1 травня навіть удень треба включати денні ходові вогні, а якщо їх немає – ближнє світло фар. Штраф за порушення цього правила – 425 гривень.
Отже, щоб водіння за містом приносило лише позитивні враження та очікуваний результат без стресу та проблем, треба знати правила руху поза населеними пунктами та відповідально виконувати їх.