Такая очевидна процедура, як прогріти автомобіль взимку до цих пор викликає масу спорних питань і версій. Нужно чи все-таки водітелю прогрівати двигун? Зачем це робити? До якої температури гріти? Які основні помилки прогріву? Про це детально Авто-Дор розповідає в цій статті.
Чем обґрунтована необхідність прогріву
Незважаючи на велику кількість інформації щодо важливості прогріву авто взимку, багато водіїв до цього часу ігнорують цей процес. Особливо це стосується власників сучасних ТС. Для обґрунтування необхідності підготовки двигуна до роботи існує ряд аргументів.
В’язкість масла
Прийняття якісного масла, яке призначене для експлуатації в зимовий сезон – не панацея. У морозну погоду таке масло теж може загустіти, і при запуску двигуна воно не справляється зі своїми функціями – це пов’язано з якістю змазки робочих деталей. Якщо прогріти, щоб забезпечити рівномірну роботу двигуна на холостому ходу, масло нагрівається, відновлюється його текучість, забезпечується процес його розподілу по мотору.
Увеличение расхода топлива
Якщо ви слідуєте за кількістю потрібного палива, то помітите зв’язок між прогріванням і витратою. Це зумовлено ускладненням освіти збалансованої паливно-повітряної суміші при негативній температурі повітря.
Вплив на суму двигуна
Навантаження на мотор без прогріву провокує прискорення розміру деяких його частин, так як при значній мінусовій температурі металеві деталі мають властивість зменшуватися. Якщо прогріти двигун – негативний вплив буде незначним, а всі пристрої встановлять свій звичайний розмір.
Нагрівання салону
Зимой неприємно знаходиться в холодному салоні машини. Також це може негативно сказатися на здоров’я власника і пасажирів. Тому, перш ніж почати рух, краще створити двигун, щоб сприятливу температуру в самому автомобілі.
Видимость
Якщо зимової авто «ночує» на вулиці, утром нас нередко очікує сюрприз у вигляді обледеневших і заснежених стекол. Більшою помилкою буде очистити тільки ділянку водительського вікна, а потім почати рух. Повищення температури мотора легше допоможе усунути снігові і ледяні покриви з автомобіля. Так ви убезпечите себе від аварійної ситуації, так як улучшите огляд.
Виходячи з цих позицій можна замкнути, що прививка прогрівати двигун зимою – це залог комфортної безпечної їзди, без неожиданних поломок. Якщо ви все ще ігноруєте цей процес, то задумайтеся про зміни своєї позиції.
Способы прогрева
Існує кілька варіантів підвищення температури двигуна, але не всі вони рівноцінні та універсальні. Розглянемо кожного з них:
- Длітельное прогрівання авто (около 20 хвилин) до повного нагріву. Основной плюс такого способу – добре нагрітий салон. Втратним показником буде значний витрата палива. Також цей спосіб найбільш неблагоприятний для навколишнього середовища.
- Отсутствие прогрева как такого. Мотор заведений і відразу починається рух. Такий варіант більш щадящий для екології, а також вигідний з точки зору економії часу і палива. Але цей сценарій передбачає більші ризики для роботи двигуна. При цьому ще і їхати доведеться в холодному салоні.
- Недовгое прогрівання (около 5 хвилин). За цей час водитель може видалити світло або сніг зі стекол. Після, відразу починаємо рух на низьких швидкостях. В такому випадку двигун істотно не страждає, витрата палива нижче, ніж у першому варіанті. Що стосується впливу на навколишнє середовище, то цей спосіб – найбільш екологічний.
Експерти відзначають, що враховуючи всі нюанси запропонованих способів, третій спосіб найбільш правильний і благоприятний. Насправді більшість автомобілістів, безпосередньо або осознанно, використовують саме такий порядок дій. Задаючись питанням прогріву в холоді, потрібно вивчити не тільки загальні правила, але і враховувати особливості погодних умов конкретного регіону і характеристики вашого автомобіля.
Скільки часу потрібно прогрівати двигун?
Раніше на сайті автошколи Авто-Дор ми вже розповідали про оптимальний час прогріву, але в цій статті ця інформація має особливу актуальність. Попереднє час для розігріву машини залежить від температури повітря:
- від +5 до 0 достатньо 1-2 хвилин;
- в інтервалі температура від 0 до -10 понадобиться близько 3-х хвилин;
- від -10 до -20 градусов процес продлиться хвилин 5-6;
- при температурі -20 і нижче прогрівати авто потрібно приблизно 10 хвилин.
Але не забувайте також, що в разі екстремальних морозів краще втриматися від будь-яких поїздок, збережених при цьому ресурсі автомобіля.
Распространенные помилки та їх наслідки
Щоб бути максимально готовим до зимового виїзду, водій повинен знати правильний алгоритм дій, а також можливі заблуждения. Рекомендуємо звернути увагу на наступні поради.
Показник температури не вирішальний
Не орієнтуйтеся виключно на датчик температури. Основная задача прогрева привести технические жидкости в рабочій стан. Довести до якої-то конкретної температури і ретельно підігріти салон – второстепенные питання, рішення яких тягне за собою потерю палива і часу. Починати рух можна з 50 °C, при цьому резко не навантажуйте двигун до моменту досягнення 90 градусів.
Не трогайте педаль газу!
Прогрівати двигун і при цьому «газувати» не рекомендується. Водителі іноді зачем-то намагаються таким чином прискорити процес, підвищивши обороти двигуна. Делать цього не можна, так як в’язке від холоду масло не здатне змазати всі зазори, що призводить до суми мотора. У таких умовах із-за сильного тренування поломка деяких деталей може бути виконана моментально і без ремонту тут не обійтися. Прогрівайте авто на холостому ходу, щоб уникнути печальних наслідків.
Не увлекайтесь підогрівачами масла
Для запуску мотора зимою деякі автомобілісти користуються підогрівачами масла. Такий механізм підключають до акумулятора і встановлюють в отверстие масляного щупа. Пристрій повинен привести масло в поточний стан. Но так чи це? На самому місці такі підогрівачі не вирішують поставленої задачі, так як часто мають низьку потужність і з великим морозом нагріти потрібний об’єм масла повністю не можуть. Крім того, виникають випадки, коли верхня частина масла пригорає, оставляючи при цьому непрогрітим пристрої решту кількості рідини, так як температура занадто велика.
Трогаться нужно плавно
В коробці передач також є масло, яке може загустеть в мороз. Коли рідина в моторі прогріта, в коробці вона все ще залишається холодною. Тому не можна здійснювати різький старт. Трогайте з місця плавно і перший проміжок відстані (метров 400) пройдіть на низькій швидкості, тоді масло в коробці буде в робочому стані.
Виходячи з рекомендацій експертів і власного досвіду, можемо смело замкнути – прогріти двигун потрібно. Наша автошкола позаботилася про те, щоб кожен читач блогу надіслав відповіді на питання, які касаються прогріву автомобіля.