У розпал літа дуже корисно буде дізнатися, як захистити свою машину від спеки. Якісь способи, можливо, здадуться «елементарними», але раптом знайдеться щось цікаве чи нове для кожного автолюбителя.
Люди та автомобілі в спеку
Як і люди, машини теж страждають від спеки: псується покриття і салон, гріється двигун, можуть перегрітися гальма. Щоб авто прослужило довго і мало належний вигляд, треба використовувати усі можливості. Для цього необхідно зменшити вплив сонця та надмірного літнього тепла на транспорт.
Універсальні поради для захисту машини від спеки:
- Розшукуємо для паркування тінь. Варто пам’ятати, що тінь рухається протягом дня, так що намагайтеся розмістити авто так, щоб у тіні воно стояло в спекотний обідній годинник.
- Не можна влітку залишати у закритому автомобілі людей та тварин, салон сильно нагрівається.
- З метою безпеки не рекомендується забувати в салоні балончики, запальнички та інші речі, які чутливі до температури.
- Завжди возіть у машині воду.
До речі, їзда розжареним асфальтом влітку нашими дорогами – відноситься до розряду нестандартних. Учні автошколи Авто-Дор, які навчаються у спекотні місяці року водінню, набувають безцінних навичок практично екстремального керування автомобілем.
Захищаємо машину від спеки
Здавалося б, автомобілебудування просунулося далеко вперед, винаходячи все нові та нові системи та доповнення, але покриття та автосистеми все одно схильні до впливу сонця та спеки.
Ідеально, якщо транспорт ночує у гаражі та вдень мало буває на сонці. Однак найчастіше автомобіль використовується цілий день, а вночі стоїть на стоянці (парковці). Нижче наведено способи, як захистити машину від спеки.
Зовнішнє покриття
Найчастіше від сонця страждають авто чорного, синього, жовтого і червоного кольору, тобто найбільш улюблена більшістю людей палітра. Майже не вигорають світлі машини. Білий і сріблястий найменше страждають від дії сонячних променів. Крім того, багато фахівців кажуть, що металік і зовсім не вигоряє.
Захищаємо лак та фарбу поверхні ТЗ:
- Часте миття (бажано раз на 4 дні) дозволяє позбутися плям, які можуть вигоряти нерівномірно і створити неохайний загальний вигляд.
- Віск, який, на жаль, тримається не більше 2-3 мийок, теж є позитивним фактором захисту машини від спеки.
- Використовуйте додаткові засоби (гелі, полірування), які захищають лак від ультрафіолету.
Салон
Під променями сонця вигоряє і навіть може тріснути приладова дошка, зіпсуватися обшивка та пластик салону, тому рекомендується:
Використовуйте сонцезахисний екран. Зручні листи “фольгованого” паперу на присосках встановлюються під лобовим склом. Водночас і кермо не так сильно нагріється.
Тонування скла або спеціальні шторки не лише зменшать вплив променів на салон, а й додадуть комфорту пасажирам під час їзди.
Перед тим, як сісти в авто, яке простояло якийсь час під сонцем, варто спочатку його провітрити.
Однак, не можна відразу включати кондиціонер (хоч і дуже хочеться, коли в машині така спека), адже нагріте скло та пластик, шкіра чохлів повинні спершу підостити, а потім вже прийняти на себе удар холодного обдування кондиціонера або клімат-контролю. Якщо ні протягу, ні вітру не спостерігається, можна кілька кілометрів проїхати з відкритим склом, створюючи потік повітря в салоні, і лише потім включати «холод».
Лайфхак: залишаючи машину на якийсь час до години, перш ніж піти, увімкніть кондиціонер на повну міць, нехай попрацює пару хвилин.
Двигун
Перед літом корисно буде перевірити всю систему охолодження, адже на неї буде надзвичайно велике навантаження. Також слідкуйте за оборотами двигуна, тому що його в спеку не варто перевантажувати.
Перед кожним виїздом перевіряйте рівень рідини, що охолоджує. Якщо в дорозі закипіли, треба терміново зупиняти авто і остигати.
Якщо знаєте про проблеми з охолодженням – возіть із собою дистильовану воду чи тосол. Тоді в дорозі його можна завжди долити. У тривалу подорож антифриз треба взяти обов’язково.
Гальма
Елементи гальмівної системи (колодки, диски, рідина) і так нагріваються під час руху, а влітку температури підскакують до екстремальних. Тому:
- Завжди використовуйте якісні деталі.
- Перед літом ретельно перевірте стан дисків, поміняйте гальмівну рідину.
- Влітку намагайтеся більше гальмувати двигуном і якомога менше – екстремально, вдавлюючи гальмо «в підлогу».
Отже, рятуємо машину від спеки всіма відповідними способами. В результаті авто довго радуватиме бездоганною службою та ідеальним виглядом.