Вважається, що автомобілі зі світлим забарвленням під впливом сонячних променів нагріваються повільніше за темні. Пов’язано це, нібито, з їхньою схильністю відбивати більше світла. Щоб встановити істину, було проведено експеримент, який дозволив зробити цікаві відкриття.

Хід випробування та його результати

Об’єктом вивчення під палючим сонцем послужили машини, що знаходилися на парковці автомагазину. Всі вони розташовувалися по-різному по відношенню до сонця: одні стояли передом, другі — багажником, треті — лівим боком. Повітря цього дня прогрілося до 33 градусів за Цельсієм.

Насамперед виміряли температуру дахів автомобілів за допомогою пірометра. Результат виявився передбачуваним: поверхня темних машин розігрілася сильніше за світлі. Ось точні значення:

  • Білі авто – 46 градусів.
  • Сріблясті машини – від 49 до 56 градусів.
  • Коричнево-золотисті – 59 градусів.
  • Сині розігрілися до 61 градуса.
  • Температура чорних вагалася від 67 до 75 градусів.

Як бачимо, простежується чіткий взаємозв’язок між температурою та кольором транспортного засобу. І це, незважаючи на похибки у роботі пірометрів.

Другий етап експерименту було здійснено за допомогою електронного термометра, який встановили в районі підголівника водія. Знову підтвердилося, що колір безпосередньо впливає на ступінь прогріву салону, оскільки темні машини були «гарячими» за світлі на кілька градусів. Однак найцікавіше, що виявили важливу закономірність: найсильніше прогрілися салони машин, які стояли перед сонцем до сонця. Тобто вирішальним фактором є положення машини щодо сонця.

З усього сказаного можемо зробити висновок: якщо хочете, що керування автомобілем влітку було максимально комфортним, паркуйте машину кормою до світила. Однак ще краще залишати її в тіні.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *