Іноді у водія трапляються негативні моменти. Буває, що застряг ключ запалення у стартері, а що з ним зробити і як вийняти – незрозуміло. Але нервувати не варто. На допомогу всім водіям вирішуємо це завдання за пунктами.
Ключ у стартері
Якщо, звичайно, це не автомобіль нового покоління, який заводиться від кнопки, то решта водіїв знає, що таке ключ і для чого він потрібен.
Замок стартера складається з таких частин:
- механічна – циліндр (личинка);
- електрична – контактний вузол, який працює за заданим алгоритмом від моменту вставки ключа всередину личинки до витягування його.
Коли ключ вставляється в замок запалювання, можна зробити два рухи за годинниковою стрілкою:
- Повний поворот у стартері (чутний характерний звук автомобіля, що заводиться).
- Напівповорот для увімкнення приладів, але без процесу заведення двигуна.
Якщо повернути ключ назад, він легко виймається. Якщо цього не відбувається – треба розібратися чому.
Зіткнувшись із неприємною ситуацією, що застряг ключ запалення, головне – не застосовувати силу. Не треба з напругою витягати його або розхитувати, щоб висмикнути. Це може спричинити злам ключа або поломку циліндра замка.
Що робити, якщо застряг ключ запалення?
Виявивши прикру неприємність, треба з’ясувати причину і виправити її, якщо це може водія.
Варіанти можливих ситуацій та дій водія:
- Вимкнути запалення повністю. Можливо, за розмовами чи музикою не чути роботу мотора. Тому треба лише заглушити двигун (повернути ключ у зворотний старт бік, проти годинникової стрілки). Можливо, справа вирішиться миттєво та без проблем.
- Заблоковане кермо. У заходах безпеки у багатьох машинах замок запалювання блокує кермо, щоб авто не могло рухатися без ключа у стартері. Як же витягти його? Покрутити кермо ліворуч-праворуч (скільки можливо, адже якщо воно заблоковане, серйозно провернути його неможливо) при цьому намагатися повернути ключ, щоб його витягти.
Фахівці автошколи Авто-Дор радять регулярно оглядати ключ на предмет зношування або стертості, щоб уникнути зламу прямо в циліндрі стартера.
- Замок забруднений чи щось потрапило. Пил, бруд можуть забитися всередину і призвести до заклинювання. Що робити? Спробуйте трохи посунути ключем, тільки не убік, а на себе і назад вштовхнути. Також можна скористатися рідиною (WD-40) або стисненим повітрям із балона, щоб змастити та прочистити замок.
- Вийшов із ладу сам замок. У чому саме проблема – у ключі запалювання чи самому циліндрі – нефахівець не дізнається. У будь-якому випадку рекомендуємо звернутися до професіонала, замок треба буде ремонтувати або замінювати.
- Неправильний режим коробки. Для машин з автоматами ключ блокується, якщо виставлені режими на коробці D (Drive) або R (Reverse). Власнику автомата у випадку, якщо застряг ключ запалення, варто поглянути на виставлений режим. Щоб виправити таке положення, достатньо увімкнути режим паркінгу P.
- Розряджений акумулятор. Бувають випадки, що ключ блокується в авто з вини батареї, що сів. Заряджання акумулятора в машині дозволить вирішити питання.
- Зламаний ключ. Цей варіант складніший. Причини можуть бути різні:
- вже був погнутий чи надламаний;
- зубчики зникли;
- було додано надто велике зусилля при повороті стартера;
- не було вставлено до кінця і намагалися завести машину.
Ключ може зламатися прямо всередині циліндра. Тому, якщо застряг ключ запалення, а при спробі його вийняти – отримали лише його частину, то шматочок, що залишився, заблокує замок вже в прямому сенсі цього слова. Можна спробувати виколупати залишки металу дротом, але краще відразу звернутися до майстра.
Багато сучасних ключів мають спеціальний чіп, який досить неміцний. Щоб остаточно не зіпсувати ключ спробою витягти його, краще викликати спеціалістів на допомогу.
Отже, якщо застряг ключ запалення в стартері, треба перевірити і усунути ряд можливих причин: чи вимкнений двигун, який режим стоїть на автоматичній КП, чи заряд акумулятора достатній, чи немає бруду всередині замку. Якщо ж проблема не вирішилася – краще викликати спеціаліста.