Залізничний переїзд – небезпечна ділянка дороги, тому треба знати, як правильно її проїжджати.

Залізничні переїзди та небезпека

За 2018 рік в Україні сталося 79 ДТП, пов’язаних із перетинами залізничних колій. З них 66 – безпосередньо на переїздах, а 13 – на коліях. Загинули 16 людей, а 30 – травмувалися. Статистика виглядає оптимістичніше, порівняно з 2017 роком (86 ДТП), але й ці цифри все одно лякають.

Із загальної кількості залізничних ДТП понад 60% трапилися з вини водія. Близько 20% шоферів вискочили на переїзд, навмисно ігноруючи перешкоди та сигнали, що забороняють. Інші причини – відмова обладнання, технічні неполадки з машиною тощо мають буквально по кілька відсотків.

Це все говорить про те, що, незважаючи на небезпеку цих ділянок доріг, водії безвідповідально ставляться до перетинів з залізничними коліями або зовсім не знають правил.

Проїзд залізничних переїздів

У ПДР України викладено чіткі вказівки для водіїв, як проїжджати такі перетини:

  • Перетинати залізничні рейки можна лише у певних, спеціально обладнаних місцях.
  • Якщо перед перетином із залізничною дорогою стоїть знак СТОП, треба виконати зупинку ТС перед цим знаком. Потім уважно подивитися в обидві сторони, щоб упевнитись, що поїзда немає.
  • Якщо немає розмітки, яка вказує інше, або знака «Рух смугами» переїжджати перетин потрібно в один ряд.
  • Не можна здійснювати обгін на переїздах та за сто метрів до них.
  • Якщо залізничний переїзд перекритий чи наближається локомотив, то водій зупиняє ТЗ перед знаком СТОП, розміткою, шлагбаумом (якщо він є), або так, щоб бачити загальну обстановку та світлофор. Якщо перетин залізничних колій не обладнано – не менше, ніж за десять метрів до рейок.
  • Зупинка прямо на перетині з коліями та за п’ятдесят метрів до нього – заборонена.
  • Строго заборонено самовільно піднімати, об’їжджати, забирати шлагбаум.

Якщо попереду залізничний переїзд, то шофер перед проїздом має зменшити швидкість, щоб правильно оцінити ситуацію за такими параметрами:

  • сигнали чергового (нижче ми опишемо які);
  • світлова (світлофор) та звукова (сирена) сигналізація;
  • опущений або піднятий шлагбаум (якщо регульований переїзд, і зі шлагбаумом);
  • які стоять знаки та яка є розмітка.

А також, шофер або пасажири можуть і візуально впевнитись, що поїзд не їде.

Залізничний переїзд: знаки

Про перетин з залізницею повідомляють знаки «Переїзд…»:

  • зі шлагбаумом (регульований);
  • без шлагбауму (нерегульований).

Ці знаки ставлять за триста і менше метрів за містом, у містах – за сто і менше метрів.
Крім того, можуть бути додаткові знаки “Наближення до залізничного переїзду”, які розставляються на рівній відстані.

Проїзд забороняється

Не можна ігнорувати знаки, що забороняють, і намагатися проскочити. Забороняється перетинати залізничний переїзд, якщо:

  • видно поїзд, що наближається;
  • шлагбаум починає опускатися або вже закритий (опущений);
  • працює червоне світло світлофора та/або звукове попередження;
  • черговий подає сигнал, який забороняє проїзд: стоїть, піднявши руку з ліхтарем (прапором) або розставивши руки в сторони;
  • на переїзді або за ним утворилася пробка, затор, через яку доведеться зупинитися безпосередньо на перетині з коліями.

Практично у всіх квитках для складання іспиту на права є питання, пов’язані з залізницею. Викладачі автошколи Авто-Дор докладно розбирають кожну ситуацію з метою навчити курсантів безпечно їздити за кермом.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *