Не тільки автомобіль вимагає ретельної підготовки до зимового періоду, а й навички водіїв потребують прокачування. Крім загроз, які можуть вплинути на роботу авто, є реальні небезпеки на дорозі. Багато факторів ускладнюють рух у морозну пору року. Тому інструктори автошколи Авто-Дор підготували для наших читачів корисні поради, які допоможуть зробити зимове керування максимально безпечним.
Стан авто: особливості підготовки
Навіть якщо ви віртуозно керуєте автомобілем, ваша машина обов’язково має бути готовою до будь-яких несприятливих умов, які передбачає зима. У нашому блозі ми вже розглядали найпоширеніші проблеми та способи їх вирішення, про це читайте тут. Тому лише узагальнимо ключові правила:
- Обов’язково потрібно поставити зимову гуму. Всесезонна убезпечить вас хіба від штрафу, а при екстремальній ситуації на неї сподіватися не доводиться. Зимовий варіант має виразний рисунок протектора та розрахований на мінусові температури, що забезпечує кращий рівень зчеплення зі слизькою або сніжною поверхнею.
- Перевірте роботу електроприладів, у тому числі справність опалювального обладнання та світлових пристроїв.
- Заздалегідь потрібно обробити дверні замки спеціальним мастилом.
- Замініть усі технічні рідини – олію, рідину в омивачі, антифриз.
- Уважно поставтеся до заряду акумулятора, оскільки в холодний період він потребує більш частої підзарядки.
- У морозні дні по можливості залишайте авто ночувати в гаражі або хоча б поміщайте акумулятор у тепле місце. Про те як правильно експлуатувати АКБ у холод читайте нашу статтю.
- Перевіряйте тиск у шинах перед рухом, на зимових варіантах він має бути дещо вищим.
- Запасіться так званим “зимовим набором” (щітка, скребок, лопата, тканинні серветки для скла, розморожувач для замків), щоб впоратися з намерзанням льоду та сніговим покривом. Список необхідних предметів для експлуатації машини читайте за посиланням.
За дотримання цих рекомендацій ви істотно полегшите процес пересування зимовими вулицями.
Прогрів перед стартом
Обов’язкова дія перед виїздом морозного ранку – прогрів двигуна. Прогрівати авто потрібно до робочої температури. При цьому чим нижче буде температура повітря, тим більше часу займе цей процес. Такої процедури потребують як автомобілі старих моделей, так і сучасні варіанти. Прогрів забезпечує нагрівання в’язких рідин, щоб ті не перешкоджали нормальній роботі всіх систем. За цей час також можна нагріти салон, щоб поїздка була комфортнішою.
Зимове водіння: алгоритм дій
Навіть добре підготовлений до зими транспорт не гарантує безпеки маневрів, якщо водій буде робити помилки. Кількість ДТП у холоди значно вища, ніж зазвичай. Щоб уникнути аварій та заметів, дотримуйтесь таких правил:
- перед початком руху звільніть весь кузов від снігу та льоду, не забуваючи про дзеркала, всі стекла, дах і днище автомобіля;
- старт має бути плавним та поступовим;
- щоб рушити зі снігової ділянки, спочатку здайте трохи назад;
- не робіть різких маневрів;
- уникайте різкого гальмування;
- стежте за дистанцією між вашим авто та сусідніми з усіх боків, враховуючи гальмівний шлях у цих погодних умовах;
- уникайте зупинок на засніжених узбіччях.
В умовах поганої видимості не забувайте використовувати фари та протитуманні ліхтарі. Пам’ятайте, що якщо ви забули їх включити, вас можуть оштрафувати.
Також слід навчитися адекватно оцінювати обстановку. Якщо всю ніч була хуртовина і висота снігового покриву досягає понад середину коліс, то подорож краще відкласти. Як мінімум, ви не зможете стартувати, а як максимум доведеться вдаватися до допомоги буксира. Якщо ж ви забуксували посеред шляху, то обов’язково увімкніть аварійку, щоб попередити інших водіїв про проблему.
Не забудьте подбати і про себе – одягайтеся тепло та комфортно, використовуйте підігрів сидінь (по можливості) та запасіться чаєм.
Швидкісний режим
На обмерзлій дорозі або при великій кількості опадів небажано вдаватися до обгону. Крім того, треба дотримуватися таких правил при виборі швидкості руху:
- вибирайте безпечну швидкість, в умовах ожеледиці вона повинна бути навіть нижчою за допустиму на конкретній ділянці;
- наближаючись до підйому заздалегідь вибирайте зручну швидкість, щоб не перемикатися серед гірки та уникнути пробуксування коліс;
- на спусках не застосовуйте педаль гальма, пригальмовуйте за допомогою двигуна на зниженій передачі;
- перед поворотом зменште швидкість до мінімальної і плавно виконати маневр.
Уважно слідкуйте за дорогою та за поведінкою інших учасників дорожнього руху, у тому числі пішоходів. Це допоможе вам вибрати відповідну швидкість.
Привід
Зимове керування передбачає більше ризиків, тому привід вашого авто відіграє важливу роль. Якщо транспорт повнопривідний, багато маневрів будуть виконуватися легше і впевненіше. Більше
переваг і у передньопривідних моделей. Однак при такому приводі небажано вдаватися до гальмування двигуном, так як це може призвести до знесення. Якщо ви пересуваєтеся на задньопривідній машині, доречним буде трохи навантажити її задню частину. Можна покласти додаткову вагу в багажник, проте обов’язково його закріпіть.
МКПП та АКПП
Якщо ви водій зі стажем, то знаєте, що в механічній коробці є свої переваги в морозний час. Зимове керування механікою для тих, хто вміє впевнено нею користуватися, надає більше можливостей. Так як передача команд відбувається значно швидше і керування залежить від самого водія.
У випадку з коробкою автомат водій не завжди контролює ситуацію. АКПП може утруднити коригування руху при заметах або стати причиною пробуксування. Тому краще вмикати “зимовий режим” на транспорті з автоматичною коробкою, якщо така функція передбачена. Однак їздити в такому форматі тривалий час не рекомендується, оскільки знос КПП значно зростає.
Зимове керування – непросте випробування для всіх автомобілістів, особливо для новачків. Головне у цій справі – практикуватися. При цьому не забувайте дотримуватися всіх порад від фахівців автошколи Авто-Дор. Якщо хочете почуватися на дорозі впевненіше, приходьте до нас на курси водіння та практикуйтеся разом із професійним інструктором. Так ви точно прокачати навички руху взимку.