Вартість утилізації нових і авто в 13 -14 році становила від чотирьох з половиною до шістдесяти тисяч. Його скасування вітали наші автокомпанії та імпортні постачальники. Минуло сім років і у міністерстві знову заговорили про збори. Наприклад, про важливість правильної утилізації говорив на форумі голова держекологічної інспекції. Він зазначив, що автомобіль псує довкілля не лише тоді, коли його використовує водій. На звалищі авто бу починає іржавіти і розпадається на свинець, олії, довгі шкідливі речовини. Вони потрапляють у підземні води, а потім у наші річки.
Які механізми будуть задіяні
За статистикою, в Україні лише близько п’яти відсотків автовласників здають на утилізацію свої авто. Минулого року утилізували тринадцять тисяч машин. Не відомо, де решта і як вони впливають на екологію. Голова інспекції з екології порівняв Європейський та Український досвід. Наприклад, у Європі:
- розгалужена мережа пунктів, де можна здати на ути
- а переробку.
Що планують в Україні:
- доплата автовласникам при купівлі нової машини, якщо стару утилізували за правилами;
- стягувати збір після остаточного зношування авто;
- великі штрафи для тих, хто неправильно утилізував;
- відповідальність за машину, що вийшла з експлуатації, лягає на виробника.
Раніше національний виробник звільнявся від мита, якщо обладнає пункти прийому. Однак за фактом пункти залишилися лише на папері, і збирання стягувалося на користь боротьби за чисту природу. Імпортні постачальники автомобілів змушені були сплачувати мито на утилізацію.
У зв’язку з введенням утильзбору володіння автомобілем стає ще дорожчим. Доведеться враховувати не лише витрати на навчання водінню, купівлю авто, ремонт та заправку, а й оплату нового збору.